رمز ارز

درگیری جدید صرافی‌‌ها با کمیسیون بورس آمریکا بر سر استیکینگ رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیران صرافی رمزارزی کوین‌بیس (Coinbase) از خدمات استیکینگ (staking) آن دفاع کرده و ادعا می‌کنند که نمی‌توان آن را به‌عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد و تهدید کرده‌اند که موضوع را به دادگاه‌های ایالات متحده می‌کشند.
برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، در توییتر نوشت که این شرکت “در صورت نیاز از این موضوع در دادگاه دفاع خواهد کرد.” این اظهارات پس از آن منتشر شد که صرافی رمزارزی کراکن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در 10 فوریه برای توقف ارائه خدمات یا برنامه‌های استیکینگ به مشتریان در این کشور، به توافق رسید.
طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کراکن «در ثبت پیشنهاد و فروش برنامه استیکینگ دارایی‌های رمزارزی به‌عنوان یک سرویس» که این کمیسیون آن را به عنوان اوراق بهادار می‌شناسد، شکست خورده است. جدای از توقف این سرویس، صرافی کراکن همچنین پذیرفته که 30 میلیون دلار به عنوان جریمه‌ بپردازد.
مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، پاول گروال (Paul Grewal)، در یک پست وبلاگی به این موضوع پرداخت و ادعا کرد که “استیکینگ بر اساس قانون اوراق بهادار ایالات متحده و تحت آزمون هاوی، اوراق بهادار نیست.” گروال همچنین خاطرنشان کرد: «تلاش برای قرار دادن قانون اوراق بهادار بر روی فرآیندی مانند استیکینگ به هیچ وجه به مصرف‌کنندگان کمک نمی‌کند و در عوض، دستورات غیرضروری تهاجمی را تحمیل می‌کند که از دسترسی مصرف‌کنندگان آمریکایی به خدمات اساسی رمزارز جلوگیری می‌کند و کاربران را به سمت پلتفرم‌های خارج از کشور و غیرقانونی سوق می‌دهد.»
گروال افزود: «هدف قانون اوراق بهادار تصحیح عدم تعادل در اطلاعات است. اما هیچ عدم تعادل اطلاعاتی در استیکینگ وجود ندارد؛ زیرا همه شرکت‌کنندگان در بلاکچین به هم متصل هستند و می‌توانند تراکنش‌ها را از طریق جامعه‌ای از کاربران با دسترسی برابر به اطلاعات یکسان تایید کنند.»

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا