رمز ارز

درآمدزایی دولت‌ها با بیت کوین‌های مصادره‌ای!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، مقامات گمرک فنلاند سرانجام ۱۸۸۹٫۱ بیت کوین را که در مصادره‌های قبل از سال ۲۰۱۸ همراه با انبوه مواد مخدر کشف و ضبط و با حکم دادگاه به کنترل دولت درآمده، ولی مشمول بحث‌های طولانی در مورد سرنوشت آنها شده بود، فروخته‌اند.
در ماه ژوئیه ۲۰۲۱، گمرک فنلاند مناقصه‌ای را برای کارگزاران فروش رمزارزهای توقیف شده از طرف ایالت، راه‌اندازی کرد. ارزش بیت کوین مدت کوتاهی پس از آن به اوج روند صعودی خود در سال ۲۰۲۱ رسید و رکورد جدید ۶۸،۷۹۰ دلاری را ثبت کرد. با این قیمت، ذخیره بیت کوینی دولت فنلاند می‌توانست تقریباً ۱۳۰ میلیون دلار ارزش داشته باشد.
با این حال، مناقصه تا آوریل امسال انجام نشد و بعد از آن، فروش بیت کوین‌ها توسط دو شرکت منتخب صورت گرفت. در آوریل امسال، آنیکا ساریککو، وزیر دارایی فنلاند، در توییتی اعلام کرد که این کشور ده‌ها میلیون یورویی را که از طریق فروش بیت‌ کوین‌های مصادره‌شده به دست آورده را به اوکراین، به دلیل تهاجم روسیه اهدا خواهد کرد.
البته فنلاند تنها کشوری نیست که بیت کوین‌های ضبط شده از مجرمان را فروخته است. مرکز خدمات مارشال‌های ایالات متحده (U.S. Marshals) می‌گوید که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۱۸۷،۳۸۱ بیت کوین توقیف شده را در ۹ حراجی فروخته است، اما از بیان سود دلاری خودداری کرده است. اما NBC تخمین می‌زند که ۱۷۹ میلیون دلار از این فروش‌ها به دست آورده است.
در ماه مارس ۲۰۲۱ نیز، مقامات فرانسوی ۶۱۱ بیت کوین را که در آن زمان حدود ۳۴٫۵ میلیون دلار ارزش داشت و در جریان تحقیقات هک گیت هاب در سال ۲۰۱۹ ضبط شده بود، به حراج گذاشتند. جالب اینجاست که در طول حراج، یک خریدار خوشبین بیش از ۲۶ هزار دلار برای ۰٫۱۱ بیت کوین، یعنی حدود ۲۹۰ هزار دلار به ازای هر BTC پرداخت کرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع دی‌کریپت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا