عمومی

خودرو پرچمدار ۲۰۲۵ آئودی نگاه‌ها را خیره کرد؛ هیولای برقی برای رقابت‌ با پورشه

خودرو پرچمدار ۲۰۲۵ آئودی نگاه‌ها را خیره کرد؛ هیولای برقی برای رقابت‌ با پورشه

پس از معرفی پورشه تایکان ۲۰۲۵، آئودی آماده‌ی رونمایی از خودرو RS E-Tron GT Performance می‌شود. پرچمدار سدان‌های برقی این برند آلمانی تا پایان سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد تا به مدل‌های پرقدرت بنزینی مانند RS6 و RS7 بپیوندد.

پرچمدار سدان‌های اسپرت و برقی آئودی به‌اندازه‌ی تایکان توربو اس قدرتمند نخواهد بود، اما همچنان برای بسیاری از رانندگان قدرت زیادی ارائه خواهد داد. در تصاویر منتشرشده از خودرو می‌توانیم ترمزهای سرامیکی را ببینیم.

مدل کنونی آئودی RS E-Tron GT قدرت ۶۳۷ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. آئودی فعلاً مشخصات فنی مدل جدید را اعلام نکرده است؛ اما می‌گوید این محصول قدرت و گشتاور بیشتری نسبت‌ به قبل خواهد داشت.

تایکان توربو اس ۹۳۸ اسب بخار قدرت دارد و در مدل توربو GT به عدد خیره‌کننده‌ی ۱٬۰۱۹ اسب بخار می‌رسد. بعید است که آئودی چنین قدرتی برای RS E-Tron GT جدید در نظر بگیرد؛ چراکه در این صورت قیمت خودرو با پورشه یکسان می‌شود و محصولات این دو برند با یکدیگر هم‌پوشانی پیدا می‌کنند (آئودی E-Tron و پورشه تایکان از پلتفرم و فناوری‌های مشترک استفاده می‌کنند).

موتور وان می‌گوید که مهندسان آئودی نه‌تنها سیستم انتقال قدرت، بلکه باتری خودرو را هم برای دستیابی به دامنه‌ی حرکتی بیشتر تغییر داده‌اند. ظرفیت باتری تایکان جدید در نسخه‌ی پرفورمنس پلاس، ۹۸٫۶ کیلووات‌ساعت است. ظرفیت باتری مدل پایه به ۸۳٫۶ کیلووات‌ساعت می‌رسد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا