رمز ارز

خارج شدن بیت کوین از منطقه «ترس»؛ تحلیلگران چه می‌گویند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین برای اولین بار در 9 ماه گذشته از منطقه «ترس» خارج شد.
شاخص ترس و طمع بیت کوین در آخر هفته به امتیاز شاخص 52 رسید و برای اولین بار بعد از 9 ماه، به قلمروی خنثی رسید.
در 15 ژانویه، این شاخص به سطح خنثی (52) رسید که بالاترین سطح از 5 آوریل بود. این حرکت به دنبال افزایش 24 درصدی قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته صورت گرفت.
شاخص ترس و طمع در ژوئن 2022 به پایین‌‌ترین سطح خود در چند سال اخیر یعنی 9 رسیده بود و از آن زمان تاکنون در بازه «ترس شدید» بین 20 تا 30 در نوسان بود. علاوه بر این، طولانی‌ترین دوره «ترس شدید» خود را در اواسط سال 2022 ثبت کرد.
شاخص ترس و طمع از “حرکات و احساسات به دست آمده از منابع مختلف” از جمله نوسانات فعلی، حرکت و حجم بازار، رسانه‌های اجتماعی و داده‌های Google Trends و غیره، استفاده می‌کند. این شاخص شامل پنج بازه است که از ترس شدید تا طمع شدید را شامل می‌شود که محدوده «طمع» از اکتبر 2021 به بعد دیگر مشاهده نشد.
البته در زمان نگارش این خبر، این شاخص دوباره به 45 کاهش یافته و در محدوده “ترس” قرار دارد که نشان می‌دهد اعتماد کامل هنوز به بازار برنگشته است.
در همین حین، بیت‌کوین با 12 روز فعالیت در ژانویه، دومین دوره طولانی‌ترین رشد خود در تاریخ را تجربه کرد و از ابتدای سال جاری تاکنون 28 درصد افزایش قیمت داشته است و تمام ضررهای ناشی از سقوط پس از ورشکستگی FTX در اوایل نوامبر را خنثی کرده است.
همچنین، بیت کوین رشد زیادی را در شاخص‌های تکنیکال مانند RSI (شاخص قدرت نسبی) تجربه کرده که در بازه زمانی روزانه به بالاترین سطح خود طی چهار سال گذشته رسیده است. اعداد بالای RSI نشان می‌دهند که یک دارایی بیش از حد خرید شده است و باید اصلاح شود. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران حرکت اخیر را به عنوان یک تله گاو نر نامیده‌اند، اما بسته شدن کندل هفتگی قوی، باعث شده که برخی معتقد باشند این حرکت ادامه خواهد داشت.

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا