تکنولوژی

حقوق کارمندان اپل کمتر از گوگل و مایکروسافت است

بررسی شاخص «اس‌اند‌پی ۵۰۰» شرکت‌های بزرگ آمریکایی نشان می‌دهد اپل حقوق و دستمزد کمتری نسبت به رقبایی از جمله شرکت‌های گوگل، متا و مایکروسافت به کارمندان خود پرداخت می‌کند. همچنین این شرکت به زنان حدود 6 درصد حقوق کمتری نسبت به مردان برای انجام یک کار مشابه می‌پردازد.

در حالیکه میانگین حقوق کارمندان گوگل در سال 2021 در گزارش وال استریت ژورنال 295,884 دلار گزراش شده است. این رقم برای اپل 68254 دلار بوده است.

گزارش وال استریت ژورنال در مورد حقوق کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری

وال استریت ژورنال تلاش گزارشی از حقوق و دستمزدهای شرکت‌های مختلف فناوری جمع آوری کرده و به نتایج جالبی نیز رسیده است. در این بررسی، متوسط ​​دستمزد اپل در سال 2021 حدود 68254 دلار بوده است که این نشریه می‌گوید نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش یافته است. همچنین گزارش اشاره می‌کند اپل تقریبا 154000 کارمند دارد که شامل کارمندان خرده فروشی نیز می‌شود.

آلفابت نیز 156600 کارمند دارد. با این حال، میانگین دستمزد این شرکت از اپل بسیار بیشتر و حدود 295,884 دلار است. این شرکت حقوق کارمندان خود را طی یک سال گذشته 8 درصد افزایش داده است.

نوشته های مشابه

در این بین متوسط ​​حقوق کارمندان فیسبوک در سال 2021 با 11 درصد افزایش به 292785 دلار رسیده است. این شرکت نیز  71970 کارمند دارد. متوسط حقوق کارمندان توییتر 232626 دلار گزارش شده است و این شرکت از سال گذشته 13 درصد حقوق 7500 کارمند خود را افزایش داده است.

اس‌اند‌پی ۵۰۰ داده‌های مربوط به شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده را بررسی کرده است که شامل مایکروسافت نیز می‌شود. با این وجود، وال استریت ژورنال نتوانسته داده‌های مربوط به حقوق کارمندان مایکروسافت را به صورت دقیق به دست آورد و به همین دلیل در مقایسه این شرکت را نیاورده است.

بی‌شک مقایسه حقوق و دستمزد بین شرکت‌های مختلف کار ساده‌ای نیست. زیرا شرایط کاری و جزییات فعالیت کارمندان در شرکت‌های مختلف می‌تواند متنوع باشد. ولی به صورت کلی می‌توان برای موقعیت‌های شغلی مشابه مقایسه‌ای کلی انجام داد. در واقع امکان مقایسه دقیق حقوق و دستمزد بیت کارمندان اپل و گوگل وجود ندارد، فعالیت‌های کارمندان در هر شرکت جزئیات اجرایی خاصی دارد و دفاتر این شرکت‌ها در سراسر جهان نمایندگی‌هایی متعددی دارد که شرایط مقایسه را سخت‌تر می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا