عمومی

حسگر دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی Xperia 1 IV سونی تفاوتی با دو نسل قبلی ندارد

ظاهراً سونی گوشی اکسپریا وان مارک ۴ (Xperia 1 IV) را به سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی مجهز کرده، اما به‌نظر می‌رسد HWiNFO داستان متفاوتی را روایت می‌کند. درواقع Xperia 1 IV از یکی از دوربین‌های هواوی P30 Pro و همچنین Xperia 1 II و Xperia 1 III نیز در پرچم‌دار جدید خود استفاده کرده است.

اولین بررسی‌ها از Xperia 1 IV سونی، حدود دو هفته قبل از عرضه‌ی این گوشی به‌بازار منتشر شد. بنابه‌ دلایلی، سونی با وجود تمرکز بر توانایی دوربین این دستگاه، از ارائه‌ی جزئیات بیشتر درمورد حسگرهای دوربین این محصول خودداری کرد. خوشبختانه ePrice و GSMArena به حسگرهای دوربینی که در این گوشی به‌کار رفته است پرداخته‌اند.

NotebookCheck با استناد به تصویر زیر اشاره می‌کند Xperia 1 IV فقط از حسگرهای سری IMX بهره می‌برد، بااین‌حال سونی تصمیم گرفته دستگاه‌ را به‌برخی از حسگرهای قدیمی‌تر ازجمله IMX557 به‌عنوان دوربین اصلی مجهز کند. در مقام مقایسه، سونی از این حسگر در Xperia 1 II و Xperia 1 III نیز استفاده کرده است. می‌توان تصور کرد که این شرکت در چند سال گذشته، بهبودهای نرم‌افزاری روی دوربین‌های خود اعمال کرده، اما همچنان به این معنی است که Xperia 1 II و Xperia 1 IV از حسگر ۲۴ میلی‌متری با پیکسل‌های ۱٫۸ میکرومتری و فرمت اپتیکال 1/1.7 اینچی بهره می‌برند.

مشخصات دوربین اکسپریا وان مارک ۴

علاوه‌براین، HWiNFO گزارش می‌دهد که حسگر تله‌فوتو در Xperia 1 IV همان IMX650 است که آخرین‌بار در هواوی P30 و P30 Pro مورد استفاده قرار گرفته است. این حسگر ۴۰ مگاپیکسلی از فرمت اپتیکال 1/1.7 اینچی بهره می‌برد. از یک‌طرف شاید HWiNFO داده‌های نادرستی گزارش دهد که البته بعید به‌نظر می‌رسد و از سوی دیگر، شاید Xperia 1 IV از برش ۱۲ مگاپیکسلی IMX650 استفاده کند؛ درست شبیه کاری که درمورد اکسپریا Pro-I انجام داد.

  • هدست واقعیت مجازی PS VR2 سونی احتمالاً نیمه اول ۲۰۲۳ از راه می‌رسد
  • سونی در رویداد State of Play بازی‌های واقعیت مجازی برای PSVR2 را به‌نمایش می‌گذارد

بااین‌حال سونی، حسگر IMX563 را به‌عنوان دوربین فوق‌عریض درنظر گرفته که جای IMX363 را در Xperia 1 III گرفته است. علاوه‌براین، پرچم‌دار جدید سونی از IMX663 به‌عنوان دوربین سلفی ر می‌کند که از این‌ نظر با پیکسل ۶ پرو گوگل مطابقت دارد. در مقام مقایسه Xperia 1 III و اکسپریا Pro-I از این حسگر به‌عنوان دوربین تله‌فوتو خود بهره می‌برند. علاوه‌براین Xperia 1 IV از IMX316 به‌عنوان دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی ToF استفاده می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا