شبكه اجتماعی

حساب کاربری خبرنگاران منتقد ایلان ماسک تعلیق شد

توییتر به طور ناگهانی حساب کاربری بیش از شش نفر از روزنامه‌نگاران ایالات متحده آمریکا را که به مالک جدید این رسانه اجتماعی یعنی ایلان ماسک انتقاد کرده بودند، تعلیق کرد.

به گزارش lastech از ایسنا، این تعلیق، که بدون هشدار قبلی اواخر روز پنجشنبه اتفاق افتاد، در حالی صورت گرفت که ماسک روزنامه‌نگاران را متهم کرد که خانواده‌اش را با افشای اطلاعات خصوصی درباره مکان حضورش به خطر انداخته‌اند.

از جمله روزنامه‌نگاران تعلیق شده می‌توان به خبرنگاران نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان، اینترسپت و صدای آمریکا اشاره کرد.

ماسک در توییتر نوشت: انتقاد از من در تمام طول روز مشکلی ندارد، اما فاش کردن مکان من در لحظه و به خطر انداختن خانواده‌ام اینطور نیست.

داده‌های ردیابی پرواز که توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده جمع‌آوری می‌شود، اطلاعاتی عمومی است و به‌طور معمول به‌ صورت آنلاین توسط وب‌سایت‌های خصوصی مانند FlightAware و Flightradar۲۴ به اشتراک گذاشته می‌شود.

اگرچه علت دقیق تعلیق افراد مشخص نبود، اما چندین روزنامه‌نگار تعلیق شده، از جمله درو هارول(Drew Harwell) از واشنگتن پست و دانی اوسالیوان(Donnie O’Sullivan) از سی‌ان‌ان، در مورد تعلیق حساب‌های ردیابی پرواز و جت ایلان ماسک مطلب نوشته بودند.

اوسالیوان پس از تعلیق خود گفت که مکان دقیق جت ماسک را به اشتراک نگذاشته است.

همه روزنامه‌نگاران تعلیق شده، درباره توییتر و به طور کلی ماسک انتقادی نوشته‌ بودند.

الا اروین(Ella Irwin)، رئیس امنیت و اطمینان(Trust & Safety) توییتر، به NPR گفت که این پلتفرم «هر حسابی که خط‌ مشی‌های حفظ حریم خصوصی را نقض کند و سایر کاربران را در معرض خطر قرار دهد» تعلیق می‌کند، اما از توضیح بیشتر درباره تصمیمات فردی خودداری کرد.

این تعلیق باعث ابراز نگرانی نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان و مدافعان آزادی مطبوعات شد.

جمیل جافر(Jameel Jaffer)، مدیر مؤسسه “نایت فرست آمدمنت” که یک گروه مدافع آزادی مطبوعات است، گفت که ماسک نشان داده که مسئولیت اداره این پلتفرم تاثیرگذار را ندارد.

ماسک، که خود را مطلقا مدافع آزادی‌ بیان ‌توصیف می‌کند، متعهد شده که مشوق افزایش تنوع دیدگاه‌ها در توییتر باشد و با آنچه تحت ‌عنوان سوگیری لیبرال مدیریت قبلی این پلتفرم می‌داند، مقابله کند.

ماسک از زمان تصاحب این پلتفرم در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری در ماه اکتبر، نیروی کار توییتر را کاهش داده، سیاست‌های تعدیل آن را اصلاح کرده و حساب‌های مسدود شده قبلی، از جمله حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازیابی کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا