رمز ارز

حذف وایت‌پیپر بیت کوین توسط اپل؛ شوخی‌ای که جدی گرفته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در 25 آوریل، سایت خبری 9to5Mac متمرکز بر اپل گزارش داد که این شرکت بزرگ فناوری، بی سر و صدا وایت پیپر بیت کوین (BTC) را از آخرین نسخه سیستم عامل خود حذف کرده است. طبق گزارش‌ها، یک برنامه اسکنر آزمایشی به نام Virtual Scanner II در آخرین نسخه بتای MacOS Ventura 13.4 حذف شده و متعاقباً وایت‌ پیپر بیت کوین نیز از این سیستم عامل حذف شده است.
همانطور که در اخبار قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شده بود، یک پست وبلاگی منتشرشده در 5 آوریل توسط یک کارشناس فناوری به نام Andy Baio نشان داد که یک نسخه PDF از وایت‌ پیپر بیت کوین در پنج سال گذشته همراه با هر نسخه از MacOS ارسال شده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

این سند در Virtual Scanner II در سیستم عامل macOS یافت شد و هیچ‌کس نمی‌دانست چرا آنجا بوده است، اما گمان می‌رود که “فقط یک شوخی در میان مهندسان اپل” باشد.
به گزارش Apple Insider، تئوری‌های دیگری نیز بیان شدند، مانند اینکه ساتوشی ناکاموتو، بنیانگذار اپل یعنی استیو جابز بوده است. با این حال، اپل به وضوح جنبه خنده‌دار موضوع را ندید و اکنون این سند را از آخرین نسخه سیستم عامل مک حذف کرده است.
این وایت پیپر در پوشه‌ای در برنامه Image Capture و سایر فایل‌های به ظاهر تصادفی مانند PDF و تصاویر قرار داشت. در همین راستا، 9to5Mac می‌گوید:

این تقریباً نظریه اصلی ما را تأیید می‌کند که هم وایت‌ پیپر بیت کوین و هم ابزار داخلی هرگز قرار نبود توسط کاربران عادی کشف شوند.

منبع

کوین‌تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا