شبكه اجتماعی

حذف تیک‌آبی‌های رایگان توییتری

وعده ای که ایلان ماسک چند هفته قبل برای حذف تیک آبی کاربران قدیمی توییتر داده بود، عملی شد و تیک آبی کاربرانی که برای آن پول پرداخت نکرده‌اند، رسما حذف شد. این به معنای آن است که خبرنگاران، سلبریتی‌ها و کاربران معروف دیگری که حاضر نشدند هشت دلار در ماه برای اشتراک سرویس “توییتر بلو” پرداخت کنند، تیک آبی که در کنار نام خود در این اپلیکیشن داشتند را از دست دادند.

به گزارش lastech از ایسنا، علامت تیک آبی در کنار نام یک فرد در توییتر به معنای آن است که این پلتفرم تایید می‌کند حساب مذکور متعلق به فرد یا شرکتی است که ادعا می‌کند. در مارس، هنگامی که کاربری که در سیستم قدیمی توییتر تیک آبی دریافت کرده بود، وارد توییتر می‌شد، پیامی دریافت می‌کرد که از او می‌خواست با عضویت در “توییتر بلو” و پرداخت پول، نشان احراز هویت خود را حفظ کند.

روز پنجشنبه تنها کاربرانی تیک آبی داشتند که برای این امتیاز، پول پرداخت کرده بودند. انتظار می‌رفت این تغییر مقررات، باعث افزایش اشتراک توییتر بلو شود که ماسک گفته است برای رشد درآمد آتی توییتر حیاتی است. مالک میلیاردر توییتر ماه گذشته در توییتی نوشته بود: درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی در فاصله اکتبر تا مارس، ۵۰ درصد سقوط کرده است.

ماسک پس از این که در ابتدا تصمیم برای حذف تیک های آبی قدیمی را اعلام کرد، تصمیم گرفت به بعضی از کاربران صاحب این نشانهای احراز هویت فرصت بیشتری دهد تا درباره پرداخت پول برای این خدمات تصمیم بگیرند. در حال حاضر تنها حدود یک درصد از کاربران توییتر، مشترک این سرویس هستند. ماسک اعلام کرده است بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر ماه از توییتر استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود تلاش برای برگرداندن تبلیغات کنندگان، بسیاری از آنها به توییتر برنگشته اند. سرویس اشتراکی “توییتر بلو” که هشت دلار در ماه هزینه دارد، به حد کافی رشد نکرده تا درآمد تبلیغاتی از دست رفته این شبکه اجتماعی را جبران کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا