حتی مشکلات کوچک آیتی میتواند خسارتهای میلیونی در پی داشته باشد
حتی مشکلات کوچک آیتی میتواند خسارتهای میلیونی در پی داشته باشد
به گزارش lastech و به نقل از سیودایو، طبق این گزارش، تیمهای آیتی حدود ۳۰ درصد از زمان کاری خود را صرف رفع قطعیها و مشکلات ناگهانی میکنند. دلایل اصلی این قطعیها شامل خطاهای شبکه، مشکلات خدمات جانبی و اشتباهات انسانی است. به گفته نیک بندرز، استراتژیست ارشد تکنولوژی در New Relic، حتی مسائل کوچک نیز میتوانند به مشکلات بزرگی تبدیل شوند و عملکرد کل بخش آیتی را مختل کنند.
یک نمونه از این موضوع، حادثهای بود که در ۱۹ ژوئیه به دلیل بهروزرسانی نادرست سیستمهای ویندوزی CrowdStrike رخ داد و باعث قطع کار سیستمهای بسیاری در سراسر جهان شد. این قطعی تنها در یک ساعت رخ داد اما روزها ادامه داشت و موجب زمینگیر شدن هزاران پرواز و ایجاد خسارات میلیاردی به شرکتهای بزرگ شد. مثال دیگر آن خسارت حدود ۵۰۰ میلیون دلاری است که در ظرف پنج روز به شرکت هواپیمایی Delta Air Lines وارد شد.
هرچند هزینه دقیق قطعیهای کوچک سختتر قابل محاسبه است، اما زمان صرفشده برای رفع آنها طی سال به حدود ۱۳۴ ساعت، معادل شش روز کامل کاری، میرسد.