رمز ارز

جنگ و تورم هم حریف ارزهای دیجیتال نشدند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت حسابداری جهانی KPMG International در یکی از گزارش‌های اخیر خود ادعا می‌کند که بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته بلوغ رو به رشدی را نشان داده است. این امر، علی‌رغم تداوم جنگ روسیه و اوکراین و تورم بی‌سابقه‌ای است که در برخی کشورها گسترش یافته است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کریپتوپوتیتو، همچنین شایان ذکر است که اگرچه بیشتر دارایی‌های دیجیتال بسیار پایین‌تر از رکورد قیمت تاریخی خود از سال 2021 معامله می‌شوند، اما این امر باعث توقف سرمایه‌گذاری در این فضا نشده است. باید توجه داشت که نهادهای برجسته‌ای مانند Trade Republic، Fireblocks و FTX، میلیاردها دلار برای حمایت از استارت‌آپ‌های این اکوسیستم اختصاص داده‌اند.

فاجعه COVID-19، تورم بیش از حد انتظار، جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی، از جمله عواملی هستند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بخش قابل‌توجهی از جهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

همه‌گیری ویروس کرونا جدای از مرگ میلیون‌ها نفر، سیستم مالی جهانی را نیز تحت تأثیر جدی قرار داد. قوانین خانه‌نشینی، به علاوه چاپ انبوه ارز فیات که برخی از بانک‌های مرکزی انجام دادند، پیش نیازهای یک بحران پولی بودند، صرفاً به این دلیل که افزایش حجم پول در گردش به تولید پاسخ نمی‌داد. در نتیجه، نرخ تورم به اوج خود رسید که ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر، نمونه‌هایی از این دست هستند.

بحران انرژی سال 2021 نیز برخی مناطق را تحت تاثیر قرار داد و در چند ماه گذشته به دلیل جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد و یکی دیگر از مؤلفه‌هایی بود که اقتصاد را به سمت پایین سوق داد. روسیه، تحویل گاز خود را به کشورهای متعددی که پیش از آن تحریم‌هایی را علیه‌اش اعمال کرده بودند، متوقف کرد و با نزدیک شدن به فصل زمستان، اروپا در معرض خطر کمبود منابع انرژی کافی در سردترین ماه‌ها است.

جای تعجب نیست که روندهای منفی تقریباً در تمام بازارهای مالی از جمله کریپتو دیده شود. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال امروزی حدود 1 تریلیون دلار است، در حالی که در نوامبر سال گذشته، از 3 تریلیون دلار فراتر رفته بود.

اما برخلاف این نزول آشکار، KPMG International معتقد است که بازار رمزارزی به رشد خود ادامه می‌دهد. این شرکت مشاوره‌ای گفته که سرمایه‌گذاران زیادی در نیمه اول سال روی این صنعت تمرکز کرده‌اند و میلیاردها دلار در آن سرمایه‌گذاری نموده‌اند.

به عنوان مثال، کارگزار آنلاین آلمانی Trade Republic، ۱٫۱ میلیارد دلار در حوزه‌ رمزارزی جمع‌آوری کرد. Fireblocks، 550 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد و 8 میلیارد دلار ارزش به دست آورد. صرافی FTX متعلق به Sam Bankman-Fried نیز یک دور سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ارزش 400 میلیون دلار را بسته است که در حال حاضر بیش از 32 میلیارد دلار ارزش دارد.

در مجموع، سرمایه‌گذاری در فضای کریپتو از ابتدای سال 2022 معادل 14٫2 میلیارد دلار بوده که به طور قابل‌توجهی کمتر از 32٫1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده در سال 2021 است، اما از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های 2019 و 2020 بیشتر است.

علاوه بر این، موسسات بزرگی مانند تسلا، میلیاردها دلار بیت کوین خریداری کرده و شرکت‌های مشهوری مانند Expedia، PayPal، Rakuten و Etsy، شروع به پذیرش پرداخت‌های رمزارزی کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا