رمز ارز

جزییات حمله هکرهای رمزارزی به کانال یوتیوب دولت کره جنوبی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کانال رسمی یوتیوب دولت کره جنوبی در تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۲۲، هدف حمله هکرها قرار گرفت. خبرگزاری کره‌ای یونهاپ بر اساس اظهارات مقامات این کشور در گزارشی اعلام کرد که عاملان این حمله، موفق به هک این کانال و پخش ویدیویی با موضوع ارزهای دیجیتال در آن شده‌اند.
در ساعات اولیه صبح روز شنبه، این کانال یوتیوب به «Spacex Invest» تغییر نام داد و شروع به پخش ویدیویی با موضوع ارزهای دیجیتال کرد که شامل مصاحبه‌ای با ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، بود.
یکی از نمایندگان وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره که مسئولیت مدیریت حساب کاربری این کانال را بر عهده دارد، گفت که کارمندان این بخش از حوالی ساعت ۶ صبح از این وضعیت مطلع شدند و بلافاصله با انجام اقدامات امنیتی لازم توانستند در ساعت ۷:۲۰ صبح، کانال را بازیابی کنند.
گمان می‌رود که شناسه و رمز عبور حساب کاربری این کانال به سرقت رفته باشد.
اوایل این هفته، یک حساب کاربری یوتیوب که توسط سازمان گردشگری کره (KTO) اداره می‌شود، نیز هک شد. این کانال با بیش از نیم میلیون مشترک ابتدا در روز پنجشنبه و سپس روز بعد، هدف قرار گرفت و هنوز هم در دسترس نیست.
اخیرا در یک حمله هکری دیگر، یک گروه ضد دولتی به نام «پارتیزان‌های سایبری بلاروس» تلاش کرد گذرنامه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را به‌عنوان یک توکن NFT بفروشد. این گروه اکتیویست برای مخالفت با دخالت مینسک در تهاجم روسیه به اوکراین، در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی به‌صورت ارزهای دیجیتال هستند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا