عمومی

جزئیات شگفت‌انگیز: دستمزد چشمگیر کارکنان Valve، خالق فروشگاه استیم و تعداد اندک آن‌ها فاش شد

جزئیات شگفت‌انگیز: دستمزد چشمگیر کارکنان Valve، خالق فروشگاه استیم و تعداد اندک آن‌ها فاش شد

طبق داده‌های فاش‌شده‌ مربوط به حقوق و دستمزد تا سال ۲۰۲۱، Valve Corporation، غولِ پشت پلتفرم استیم و بازی‌های نمادینی مانند Half-Life، نه‌تنها فعالیت‌هایش را با نیروی کاری بسیار محدودی به پیش می‌برد؛ بلکه ارقام پرداختی‌ها به این کارکنان نیز سرسام‌آور است.

به‌گزارش ورج، داده‌های یادشده که از سندی سانسورشده در جریان شکایت ضد‌انحصاری Wolfire علیه ولو به‌دست آمده است، نگاهی اجمالی و نادر به عملکرد این شرکت ارائه می‌دهد. این اطلاعات تعداد کارکنان و حقوق ناخالص آن‌ها را در بخش‌های مختلف از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

تا سال ۲۰۲۱، ولو فقط ۳۳۶ نفر را استخدام کرده بود؛ عددی که با‌توجه‌به تأثیر بسزای این شرکت در صنعت بازی، بسیاری را شوکه کرده است. شاید مهم‌ترین بخش سند فاش‌شده، تیم کوچک استیم باشد. با اینکه استیم یکی از پلتفرم‌های بزرگ توزیع دیجیتال بازی در جهان است، در سال ۲۰۲۱ فقط با ۷۹ کارمند مدیریت می‌شد.

با‌ وجود این اندازه‌ی کوچک، تیم استیم در سال ۲۰۲۱ حقوق ناخالص ۷۶ میلیون دلاری دریافت کرده است. این عدد به‌طور متوسط تقریباً به ۹۷۰ هزار دلار برای هر کارمند استیم می‌رسد. این اعداد که از استانداردهای معمول صنعت بسیار بیشترند، به سودآوری هنگفت ولو اشاره می‌کنند.

تیم توسعه‌ی بازی ولو در طول سال‌ها دچار نوسان شده است؛ زیرا هزینه‌های این بخش در سال ۲۰۱۷، با حقوق و دستمزد ۲۲۱ میلیون دلاری برای ۱۸۱ نفر کارمند به اوج خود رسید. ولو در این سال بازی جدیدی عرضه نکرد؛ اما احتمالاً این هزینه‌ها صرف پشتیبانی از Dota 2 و توسعه‌ی بازی جدیدی مانند Artifact شده باشد. این عدد تا سال ۲۰۲۱ به ۱۹۲ میلیون دلار کاهش یافت که احتمالاً نشان‌دهنده‌ی تغییر در اولویت‌های شرکت مادر استیم است.

بخش سخت‌افزار شرکت که مسئول محصولاتی مانند Steam Deck است، در سال ۲۰۲۱ فقط ۴۱ نفر را با حقوق ناخالصی بالغ‌بر ۱۷ میلیون دلار استخدام کرده بود. با‌این‌حال، این تعداد ممکن است پس از موفقیت Steam Deck افزایش یافته باشد.

کارکنان اداری ولو و به‌احتمال زیاد مدیران ارشد و بنیان‌گذاران آن که تعدادشان در سال ۲۰۲۱ فقط ۳۵ نفر بود، حقوق ناخالصی معادل تقریباً ۱۵۸ میلیون دلار دریافت کردند. این عدد نجومی به‌طور متوسط به ۴٫۵ میلیون دلار برای هر کارمند اداری تبدیل می‌شود.

از اندازه‌ی کوچک ولو انتقاد شده است. شکایت Wolfire ادعا می‌کند که ولو درصد ناچیزی از درآمدش را به نگه‌داری و بهبود فروشگاه استیم اختصاص می‌دهد. نیروی کاری محدود این شرکت کم‌بودن بازی‌های منتشر‌شده را با وجود تأثیرگذاری‌اش در صنعت توضیح ‌می‌دهد.

نکته‌ی جالب اینجا است که طبق گزارش‌ها، سودآوری ولو به‌ازای هر کارمند از غول‌های فناوری مانند گوگل و آمازون و مایکروسافت فراتر می‌رود. در‌حالی‌که ارقام دقیق سود عمومی نیست، این ادعا نشان می‌دهد که ولو باتوجه‌به اندازه‌اش، درآمد زیادی کسب می‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا