بازی

جزئیات برنامه‌های سونی برای توقف عرضه بازی‌های پلی استیشن ۴ مشخص شد

جزئیات برنامه‌های سونی برای توقف عرضه بازی‌های پلی استیشن ۴ مشخص شد

ممکن است بیش از هشت سال از عمر پلی استیشن ۴ بگذرد، اما مطمئنا این کنسول اثر خود را در صنعت بازی به جا گذاشته است. PS4 که در حال حاضر بیش از ۱۱۷ میلیون دستگاه در جهان فروخته و چهارمین کنسول بازی ویدیویی پرفروش تمام دوران به حساب می‌آید، شاهد انتشار بازی‌های فوق‌العاده موفقی بوده است.

حتی عناوین مدرنی مانند Horizon Forbidden West هنوز هم علاوه بر کنسول نسل جدید PS5، برای پلی استیشن ۴ منتشر شده‌اند. با این حال، عرضه یک بازی برای دو نسل از کنسول‌های سونی ممکن است کم کم به تاریخ بپیوندد.

مطلب پیشنهادی:ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTAو پیروزی سونی پس از سال‌ها
ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTA

این موضوع از گزارش مالی اخیر سونی فهمیده شده که نشان می‌دهد مالک پلتفرم در حال برنامه‌ریزی برای پایان دادن به PS4 است. به‌نظر می‌رسد علیرغم اینکه هنوز در دسترس بودن پلی استیشن ۵ در دنیا به دلیل وجود دلال‌های بازار سیاه و کمبود سخت‌افزار، یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید، سونی باز هم در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل PS5 به دستگاه اصلی برای عرضه بازی‌های جدید است. در این ارائه مالی مشخص شده که تا سال ۲۰۲۵، دیگر عناوین جدید برای پلتفرم پلی استیشن ۴ منتشر نخواهند شد.

پلی استیشن ۵ پیش از این عرضه بازی‌های کاملا انحصاری مانند Returnal را تجربه کرده و به‌نظر می‌رسد که تمرکز روی یک پلتفرم ممکن است برای بازی‌ها مفید باشد، چرا که این عنوان برنده بهترین بازی سال در جوایز BAFTA شد. با این حال، برای طرفدارانی که هنوز در تلاش برای خرید PS5 هستند، به پایان رسیدن عمر پلی‌ استیشن ۴ می‌تواند یک اعلامیه ناامیدکننده باشد، زیرا به این معنی است که عناوین جدیدتر دیگر برای آن دسته از گیمرها در دسترس نخواهد بود.

پلی استیشن 4 PS4

با این وجود، در حال حاضر عناوین قدیمی PS4 همچنان قابل خرید خواهند بود و از سوی دیگر حدود ۳ سال تا پایان رسمی عمر کنسول نسل هشتمی سونی زمان باقی مانده. حتی God of War Ragnarok که با وجود شایعات تاخیر همچنان انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، برای دارندگان پلی استیشن ۴ نیز در دسترس قرار می‌گیرد. طرفداران همچنین احتمالا شاهد عناوین بیشتری برای هر دو کنسول سونی در رویداد State of Play آینده سونی که بامداد جمعه همین هفته برگزار می‌شود، خواهند بود.

به‌نظر می‌رسد که کوچ اجتناب‌ناپذیر از کنسول‌های نسل قدیم به نسل فعلی کم کم دارد رخ می‌دهد. بازی‌های متعددی طی یکی دو سال اخیر اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند به خوبی روی دستگاه‌های قدیمی‌تر اجرا شوند و در عوض تنها روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تمرکز می‌کنند. Gotham Knights یکی از جدیدترین بازی‌هایی است که چنین خبری را اعلام و برخی از طرفداران خود را ناامید کرد.

مطلب پیشنهادی:چه تجهیزاتی برای اتصال دوال سنس به پی‌سی نیاز است؟لذت تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتر با کنترلر دوال سنس
چه تجهیزاتی برای اتصال دوال سنس به پی‌سی نیاز است؟


Top 10: قدرتمندترین دشمنان دکتر استرنج!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا