رمز ارز

جابه‌جایی بیت‌کوین‌های ۱۴ ساله در بازار؛ نهنگ دوران ساتوشی از خواب بیدار شد!

جابه‌جایی بیت‌کوین‌های ۱۴ ساله در بازار؛ نهنگ دوران ساتوشی از خواب بیدار شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک کیف پول بیت کوین که از آوریل ۲۰۱۰ هیچ فعالیتی نداشت، ناگهان پس از ۱۴ سال از خواب بیدار شد و ۵۰ بیت کوین (به ارزش تقریبی ۳.۲۸ میلیون دلار) را به صرافی کوین‌بیس انتقال داد.

بر اساس داده‌های بلاکچینی، این کیف پول متعلق به یکی از اولین ماینرهای بیت کوین است که احتمالا این BTCها را به عنوان پاداش استخراج دریافت کرده است.

فعالیت دوباره چنین کیف پول‌های قدیمی در جامعه ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

تحلیلگران بازار، الگوهای خرید و فروش نهنگ‌ها را به عنوان نشانه‌هایی برای روندهای آتی قیمت بیت کوین در نظر می‌گیرند. در این میان، فعالیت دوباره این کیف پول قدیمی با الگوی کلی سال ۲۰۲۴ همخوانی دارد.

طبق داده‌های کریپتوکوانت، دارندگان بلندمدت بیت کوین در طول سال ۲۰۲۴ به تدریج در حال فروش دارایی‌های خود هستند. این روند با فروش قابل‌توجهی در ۵ آوریل ۲۰۲۴، زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۶۷۸۰۰ دلار بود، تقویت شد.bitcoin-whale-wallet-moves-btc-to-coinbase

در حالت کلی، فروش‌های سنگین توسط نهنگ‌های بازار به عنوان سیگنالی نزولی در نظر گرفته می‌شود که احتمالا نشان‌دهنده خروج از بازار برای کسب سود است.

اما هنوز دلیل اصلی فعالیت دوباره این کیف پول ۱۴ ساله مشخص نیست. برخی از احتمالات شامل نقد کردن به دلیل افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین، متنوع‌سازی دارایی‌ها یا حتی تجمیع دارایی‌ها است.

در این بین کاشف رازا (Kashif Raza)، تحلیلگر کریپتو، خاطرنشان کرده که علی‌رغم بهبود قیمت بیت کوین، کسانی که حداقل ۰.۱ درصد بیت کوین را در اختیار دارند، تمایل زیادی به خرید نشان نداده‌اند.

او تاکید کرد که این دارندگان بزرگ روز گذشته تنها ۳۰۰۰ بیت کوین اضافه کردند که بسیار کمتر از ۸۰۰۰۰ بیت کوین خریداری شده پس از کاهش قیمت در ماه مارس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا