تیکتاک وارد حوزه فروش کتاب شد
به گزارش lastech و به نقل از اسلشگیر، جامعه خوانندگان و نویسندگان تیکتاک، که در نهایت «BookTok» لقب گرفت، ثابت کرده است که مکانی سرشار از فرصت برای نویسندگان مستقل و کمبودجه با هدف تبلیغات برای آثارشان است. طبق گزارش گاردین، تیکتاک به لطف همکاری با ناشران مختلف از جمله Bloomsbury، HarperCollins UK، WH Smith و bookshop.org، کتابها را مستقیماً از طریق بازار آنلاین «TikTok Shop» خود به فروش خواهد رساند.
«فروشگاه تیکتاک» در حال حاضر یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که آفرینندگان میتوانند محصولات زیبایی، مد و فناوریهای مصرفی را بفروشند – اما برخی از کاربران نگران هستند که آستانه ورود به آن برای بسیاری از نویسندگانی که تار و پود جامعه کتابخوانی تیکتاک را تشکیل میدهند بسیار دشوار باشد.
زای سیلا، عضو BookTok، با بیان این دغدغه به گاردین گفت در حال حاضر فقط کتابهای بسیار محبوب در این فروشگاه وجود دارند – که معمولاً از نویسندگانی هستند که با شرکتهای انتشاراتی بزرگ همکاری میکرده و بودجه بازاریابی قابل توجهی در اختیار داشتهاند.
این اپ با چندین BookToker دارای پلتفرمهای بزرگ همکاری کرده است تا بخش کتابهای این پلتفرم فروشگاهی را گسترش دهد. با این حال، سیلا میگوید که بسیاری از کتابهایی که او میخواهد بخواند یا به دیگران توصیه کند در این فروشگاه موجود نیستند، و تعداد بیشماری از اعضای BookTok وجود دارند که ممکن است همین احساس را داشته باشند. بسیاری میخواهند دست انتشارات بزرگ از BookTok دور بماند، زیرا نگران هستند که روندها و توصیههای کتاب معمول در معرض خطر باشد. یکی دیگر از اعضای BookTok، هم گفت که بهترین بخش از جامعه کتابخوانی آنلاین «جنبه معتبر و صیقلدادهنشده آن است» و تجاریسازی بیش از حد و عدم تنوع در نویسندگان این ویژگی آن را تهدید میکند.