تکنولوژی

تیک‌تاک: مسدودسازی اپلیکیشن ما آزادی بیان آمریکایی‌ها را پایمال می‌کند

تیک‌تاک: مسدودسازی اپلیکیشن ما آزادی بیان آمریکایی‌ها را پایمال می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا به‌تازگی پیشنهاد ممنوع‌سازی تیک‌تاک را در قالب لایحه‌ای جدید به سنا فرستاد. حالا این شرکت اعلام کرده است که مسدودشدن اپلیکیشن آن‌ها در ایالات‌متحده آزادی بیان 170 میلیون آمریکایی را پایمال می‌کند. قانون‌گذاران می‌خواهند تیک‌تاک از مالک چینی خود جدا شود، در غیر این صورت مسدود خواهد شد.

به‌گزارش BBC، نمایندگان مجلس ایالات‌متحده در قالب بسته‌ای پیرامون سیاست خارجی که در اولویت بررسی بالاتری قرار دارد، دوباره پیشنهاد ممنوعیت تیک‌تاک را با اندکی تغییر به مجلس سنا فرستادند. حالا سخنگوی این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که این لایحه آزادی بیان آمریکایی‌ها را خدشه‌دار می‌کند و به هفت میلیون کسب‌وکار آسیب می‌زند. تیک‌تاک ظاهراً سالانه 24 میلیارد دلار در اقتصاد ایالات‌متحده مشارکت دارد.

این پلتفرم یک‌بار دیگر تأکید کرده است که شرکت والد خود یعنی بایت‌دنس تحت کنترل دولت چین یا هیچ کشور دیگری نیست. افزون‌براین، بایت‌دنس نیز می‌گوید که یک شرکت چینی نیست و سرمایه‌گذارانی از سراسر دنیا 60 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

تیک‌تاک: مسدودسازی اپلیکیشن ما آزادی بیان آمریکایی‌ها را پایمال می‌کند

تیک‌تاک ممنوعیت احتمالی خود را در دادگاه به چالش می‌کشد

منابع آگاه بلومبرگ می‌گویند بایت‌دنس در نظر دارد که این ممنوعیت را در دادگاه به چالش بکشد و به هر طریقی که می‌تواند با فروش تیک‌تاک مخالفت کند. «مایکل بکرمن»، مدیر سیاست‌های عمومی تیک‌تاک در آمریکا نیز این مسئله را تأیید کرده است.

به‌علاوه، این شبکه اجتماعی دوباره از کاربران خود برای اعمال فشار بر قانون‌گذاران کمک می‌گیرد. حالا کاربرانی که عبارت TikTok Bill را در این اپ جستجو کنند، با اعلانی روبه‌رو می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد با نمایندگان خود تماس بگیرند و مخالفت‌شان را با این ممنوعیت اعلام کنند.

تیک‌تاک ادعا می‌کند که این لایحه می‌تواند ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکا باشد. این شرکت تأکید کرده است که آن‌ها 2 میلیارد دلار صرف ارتقای حریم خصوصی داده‌های کاربران آمریکایی کرده‌اند تا نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در این کشور را برطرف کنند. بااین‌حال، اخیراً گزارشی به‌نقل از کارمندان سابق این شرکت مدعی شده بود که اقدامات تیک‌تاک برای آوردن داده‌های کاربران به خاک آمریکا عمدتاً نمایشی بوده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا