عمومی

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

تیک‌تاک اعلام کرد که درحال آزمایش قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای است. این ویژگی برای گروهی محدود و منتخب از کاربران در برخی از بازارها اعمال شده است و تیک‌تاک می‌گوید که هنوز هیچ برنامه‌ی فوری برای اینکه ویژگی را در اختیار عموم کاربران قرار دهد، ندارد.

زمانی که تیک‌تاک راه‌اندازی شد، کاربران می‌توانستند ویدئوهایی با محدودیت ۱۵ ثانیه آپلود کنند؛ اما در چند سال گذشته این محدودیت کمتر و کمتر شد تا جایی که اکنون ممکن است کاربران بتوانند ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای آپلود کنند.

تیک‌تاک در ابتدا به‌دلیل امکان آپلود ویدئوهای کوتاه به محبوبیت رسید؛ اما رفته‌رفته راه خود را به‌سوی ویدئوهای طولانی‌تر هموار کرد.

هدف تیک‌تاک از کاهش محدودیت زمانی آپلود ویدئو این است که فرصت تولید محتواهای انعطاف‌پذیرتر و متفاوت‌تر را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد.

قابلیت جدید تیک‌تاک می‌تواند زمینه‌ی رقابت جدی با یوتیوب را فراهم کند. این شرکت امیدوار است که با ایجاد قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای تولیدکنندگان محتوا را که به‌طور معمول محتواهایشان را در یوتیوب بارگذاری می‌کنند، تشویق کند که ویدئوهای خود را در تیک‌تاک نیز به‌اشتراک بگذارند.

با افزایش زمان آپلود ویدئو، امکان اشتراک‌گذاری برنامه‌های تلویزیونی نیز فراهم خواهد شد و دیگر لازم نیست یک اپیزود از سریال موردعلاقه‌ی کاربران به چندین قسمت تقسیم شود.

هدف تیک‌تاک این است که تجربه‌ی تماشای ویدئو را برای کاربران لذت‌بخش‌تر از پیش کند و در همین راستا درحال آزمایش قابلیت نمایش ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه‌ی افقی است. این پلتفرم ویدئویی محبوب، سال گذشته‌ قابلیتی را ارائه کرد که به کاربران امکان می‌داد با نگه‌داشتن سمت راست ویدئو، سرعت پخش را افزایش دهند.

هنوز مشخص نیست که قابلیت آزمایشی جدید تیک‌تاک چه زمانی دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت و آیا تیک‌تاک قصد دارد که این ویژگی را به‌طور گسترده راه‌اندازی کند یا نه.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا