رمز ارز

توکن‌های NFT بیت کوین از شبکه لایت کوین سر در آوردند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رقابت برای آوردن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار در حال داغ شدن است.
به گزارش پلتفرم تحلیلی Dune analytics، تصاویر و ویدیوهای NFT مانند پروژه Ordinals در شبکه بیت کوین که در اصطلاح به آنها «کتیبه» هم گفته می‌شود، با استقبال بالایی از سوی کاربران مواجه شده و تعداد آنها اخیراً از ۱۵۴ هزار مورد فراتر رفته است. به دنبال افزایش محبوبیت این پروژه، یک توسعه‌دهنده آن را برای شبکه بلاکچین رقیب، یعنی لایت کوین هم تطبیق داده است.
تلاش برای اجرای این پروتکل در بلاکچین لایت کوین در ۱۰ فوریه آغاز شد، زمانی که یک کاربر توییتر با نام مستعار ایندیگو ناکاموتو (Indigo Nakamoto)، اعلام کرد برای هر کسی که بتواند Ordinals را به لایت کوین انتقال دهد، ۵ لایت کوین (حدود ۵۰۰ دلار) پرداخت می‌کند.
روز یکشنبه، یک مهندس نرم افزار به نام آنتونی گوئررا (Anthony Guerrera) پس از فورک مخزن گیت هاب Ordinals بیت کوین – که در ماه ژانویه توسط کیسی رودارمور (Casey Rodarmor) ارسال شده بود – پروژه Ordinals لایت کوین را راه‌اندازی کرد.
شبکه لایت کوین به این دلیل انتخاب شده که تنها بلاکچین دیگری است که Ordinals می‌تواند روی آن اجرا شود. گوئررا با اشاره به ارتقای MimbleWimble لایت کوین، ادعا می‌کند که این بلاکچین مکان مناسبی برای Ordinals است؛ زیرا در مقایسه با بیت کوین، می‌تواند با هزینه کمتری داده‌های بیشتری را در یک تراکنش مدیریت کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

دی‌کریپت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا