بازی

توسعه دهندگان بازی به آینده متاورس امیدوار نیستند

توسعه دهندگان بازی به آینده متاورس امیدوار نیستند

جدیدترین تحقیقات کنفرانس توسعه دهندگان بازی (Game Developers Conference) نشان می‌دهد که علاقه نسبت به سخت افزار واقعیت مجازی به متاورس تبدیل نمی‌شود. 

یکی از سوالات نظر سنجی GDC مربوط به بهترین پلتفرم برای ارائه تجربه کامل از متاورس بود. اپیک گیمز با بازی فورتنایت از بقیه رقبا پیشی گرفت و ۱۴٪ رای دریافت کرد. Horizon Worlds از کمپانی متا و Minecraft از مایکروسافت هرکدام با ۷٪ رای در رتبه‌های دوم قرار گرفته‌اند، رتبه بعدی نیز با ۵٪ رای در اختیار Roblox قرار دارد. 

با این حال، ۴۵٪ از پاسخ دهندگان اعلام کردند که هیچ بازی یا شرکتی وجود ندارد که تجربه متاورس را فراهم کنند. این افراد باور دارد که هیچ وقت متاورس واقعی به واقعیت تبدیل نمی‌شود و وضعیت متا مثال خوبی در این زمینه است. بازی‌‌های بتل رویال و یک مفهوم واقعیت مجازی خوب الزاما به متاورس واقعی ختم نمی‌شود. 

متاورس

مشکلات اصلی این دنیا قیمت بالای سخت افزار،‌ عناصر غیرقابل تعامل در دنیاهای نام برده شده و محبوبیت زیاد لوت باکس‌ها و بتل پس کار را برای کسب درآمد بسیار سخت می‌کند. با این وجود علاقه به واقعیت مجازی همچنان بین توسعه دهندگان وجود دارد و حدود یک سوم استودیوهای متمرکز روی این پلتفرم، به توسعه بازی برای متا کوئست و PS VR2 علاقه‌مند هستند.

PS VR2 در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (سوم اسفند) با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه می‌شود.


چرا همه بازی‌ها فضایی شدند؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا