نرم افزار

تمرکز ویژه اندروید 13 بر تبلت‌ها

گوگل از چند دستگاه در ابتدای کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O خود رونمایی کرد؛ در این میان این شرکت خبر از کار بر روی عرضه اولین تبلت گوگلی داد. البته تاکنون خبرها و شایعات مختلفی درباره آنچه Pixel Slate نامیده می‌شد منتشر شده بود. با این حال، آنچه اهمیت بیشتری دارد تایید این نکته است که گوگل بالاخره تمرکزی جدی را بر تبلت‌ها قرار داده است و دیگر به آنها به عنوان شهروندان درجه دوم دنیای اندروید نگاه نمی‌کند.
 
به گزارش lastech و به نقل از اسلش‌گیر، پس از آنکه در سال 2011 گوگل نخستین بار با اندروید 3 موسوم به Honeycomb نیازهای تبلت‌ها را هم اندکی جدی گرفت حرکت خاص دیگری در این حوزه انجام نداده بود. اما اخیرا با عرضه اندروید 12L، گوگل شروع به پایه‌ریزی ساخت اندروید برای استفاده بر روی صفحه‌ها و شکل‌های بزرگ کرد. و اکنون نوبت به اندروید 13 رسیده است تا توجه واقعاً جدی به آنها نشان دهد.
 

اگرچه نخستین تبلت پیکسل (اگر پیکسل C را اولین در این حوزه ندانیم) تا سال 2023 از راه نخواهد رسید، ولی اندروید 13 از هم‌اکنون راه را برای آمدن آن هموار کرده است، با قابلیت‌های جدیدی که بالاخره آنچه برخی از برندهای تبلت اندرویدی سالهاست برای خودشان پیاده‌سازی کرده بودند استانداردسازی خواهند کرد. به عنوان مثال، یک میله وظیفه (تسک‌بار) در زیر صفحه نه تنها برای شما امکان راه‌اندازی اپ‌ها را فراهم خواهد آورد، بلکه همچنین برایتان امکان تقسیم صفحه نمایش بین دو اپ را آسان‌تر خواهد کرد. گوگل همچنین وعده داده است که تجربه استفاده از قلم استایلوس بر روی تبلت‌ها را بهبود ببخشد، به ویژه برای قابلیت نادیده گرفتن تماس کف دست (palm rejection).
 
گوگل، به منظور تشویق توسعه‌دهندگانش، پیشرو این حوزه خواهد بود و 20 تا از اپ‌های اندرویدی طرف اول خود را به شکلی به روزرسانی خواهد کرد که از قابلیت‌های سازگار با تبلت در اندروید 13 استفاده کنند. اپ‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و فیسبوک نیز خود را با این روند همراستا خواهند کرد.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا