تکنولوژی

تلگرام؛ رسانه محبوب نیمی از سهامداران ایرانی

تلگرام؛ رسانه محبوب نیمی از سهامداران ایرانی

نظرسنجی جدید از 815 سهامدار در سراسر کشور نشان می‌دهد تلگرام با اختلاف معنادار، محبوب‌ترین رسانه برای پیگیری اخبار بازار سرمایه است. بیش از نیمی از سهامداران ایرانی اخبار بورس را از این پیام‌رسان دنبال می‌کنند.

براساس نظرسنجی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در آذر ۱۴۰۳، پس از تلگرام، سایت‌های خبری با ۲۷.۲ درصد و اینستاگرام با ۹.۵ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

تلگرام رسانه محبوب سهامداران

رسانه‌های سنتی‌تر، مانند صداوسیما با ۵.۸ درصد و روزنامه‌ها با ۳ درصد، سهم کمتری در اطلاع‌رسانی به سهامداران دارند. پلتفرم‌های دیگر مانند واتساپ، یوتیوب و آپارات نیز کمتر از یک درصد مخاطب دارند.

دولتمردان باتوجه‌به محبوبیت بالای تلگرام، باید رفع فیلتر این پیام‌رسان را در اولویت قرار دهند. رفع محدودیتی که در دولت چهاردهم با واتس‌اپ و گوگل پلی آغاز شده و به گفته وزیر ارتباطات شامل همه پلتفرم‌ها خواهد شد.

نکته جالب دیگر این نظرسنجی، سابقه فعالیت سهامداران در بازار سرمایه است. بیش از ۳۶ درصد پاسخ‌دهندگان بین ۴ تا ۶ سال و ۳۰.۵ درصد بیش از ۱۱ سال سابقه معامله در بورس را دارند که نشان‌دهنده حضور پررنگ سهامداران باتجربه در بازار است.

تجربه سهامداران بورسی

یادآور می‌شود برای نظرسنجی از مصاحبه تلفنی استفاده شده و جامعه آماری آن سهامداران کل کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا