رمز ارز

تلاش‌های استرالیا برای رسمیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استرالیا با پیشی گرفتن از السالوادور، به چهارمین مرکز بزرگ استفاده از دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است. استرالیا در مجموع 216 دستگاه خودپرداز رمزارز را تا سال 2023 ثبت کرده است.
السالوادور، اولین کشور در جهان که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته، پس از اینکه استرالیا تعداد دستگاه‌های خودپرداز خود را افزایش داد، جایگاه خود به عنوان چهارمین مرکز بزرگ خودپرداز ارزهای دیجیتال را به این کشور واگذار کرد. به عنوان بخشی از تلاش‌های السالوادور برای تبدیل کردن بیت کوین به یک ارز قانونی، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفت بیش از 200 دستگاه خودپرداز رمزارزی را در سراسر این کشور نصب کند. در زمان اجرای این برنامه، السالوادور پس از ایالات متحده و کانادا در جایگاه سوم کشورهای استفاده‌کننده از دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی قرار داشت. اما در اکتبر 2022، اسپانیا توانست جایگاه سوم این جدول را تصاحب کند.
طبق گزارش‌ها، استرالیا 99 دستگاه خودپرداز رمزارزی دیگر را در سه ماه آخر سال 2022 مستقر کرده است. این در حالی است که ایالات متحده همچنان در حوزه دستگاه‌های خودپرداز پیشتاز است و کانادا و اسپانیا نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم باقی مانده‌اند.
استرالیا علی‌رغم مقررات سختگیرانه‌تر در حوزه رمزارزها نسبت به رقبای خود، همچنان به افزودن دستگاه‌های ATM رمزارزی ادامه می‌دهد. این کشور با مساعدت آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، تلاش زیادی برای بهبود مقررات خود در حوزه رمزارزها انجام داده است. مقام‌های دولتی این کشور نیز قرار است در اوایل سال 2023 با انتشار یک لایحه مشخص کنند کدام دارایی‌های دیجیتال مشمول مقررات مالیاتی خواهند بود. این قانون پیشنهادی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از ثبت و صدور مجوز ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزها گرفته تا اقداماتی برای مقابله با تامین مالی تروریسم، است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو دیلی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا