بازی

تفاوت صرافی OTC و P2P

تفاوت صرافی OTC و P2P

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال های اخیر با رشد رمزارز شاهد افزایش انواع صرافی های معاملاتی ارز دیجیتال بوده ایم که هر کدام از آن ها به نحوی ساز و کار مخصوص خودشان را دارند. صرافی ها را از یک دیدگاه کلی می‌توان به دو دسته‌بندی P2P و OTC تشبیه کرد. اما این دو نوع صرافی رمز ارز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله سعی کرده ایم که با شناخت بهتر صرافی OTC و P2P به سوالات بی شمار شما پاسخ بدهیم. تا آخر همراه ما باشید

صرافی OTC چیست ؟ 

کلمه OTC یا همان Over The Counter به معنای معاملات خارج از صرافی است. ساختار این سامانه خارج از ساختار عادی هست که ما همیشه با آن ها سرو کار داریم. معاملات خرید و فروش به صورت مستقیم و بدون دخالت معامله کنندگان ثالث انجام می شود. به بیان ساده تر، خریداران یا فروشندگان مستقیما با صرافی یا سامانه OTC معاملات خود را انجام میدهند. به طور کلی سامانه تبادل مناسب سرمایه گذاران و نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال بوده. هدف نهایی آن ها معاملات رمزارزها مانند خرید تتر یا فروش دوج کوین در حجم بالا با قیمت مناسب می باشد.

صرافی p2p چیست ؟

P2P مخفف عبارت  Peer To Peer یا همان همتا به همتا است. به این معنا که دو کاربر مختلف در نقش های خریدار و فروشنده  به صورت مستقیم باهم به مبادله می پردازند. در این نوع صرافی ارز دیجیتال فقط نقش واسطه را داشته و کاربران خودشان قیمت را تعیین میکنند در این میان از بین هزاران درخواست خرید و فروش، آنانی که درخواست قیمت مشابهی دارند، با هم طرف معامله شده و صرافی کارمزدی بابت این وساطت از طرفین دریافت می‌کند. با یک مثال  ساده تر میتوان اینگونه توضیح بدیم که کاربرعزیز فرض کنید شما تصمیم دارید اتریوم خود را بفروشید و شخص دیگر قصد خرید اتریوم دارد. در صورتی این اتفاق رخ میدهد که بستری وجود داشته باشد که فروشنده را به خریدار متصل کند به این بستر صرافی همتا به همتا یا PTP می گویند.

تفاوت صرافی OTC و  P2P

با توجه به تعاریفی که در آموزش ارز دیجیتال داشتیم اطلاع نسبی درمورد صرافی های OTC و  P2P به دست آوردیم که بهتر بدانیم این صرافی ها با وجود شباهت هایی که با هم دارند، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشود که باعث منحصر به فرد شدن هر کدام از این پلتفرم ها میشود. از جمله از این تفاوت ها می توانیم به فرایند احراز هویت اشاره کنیم.در صورتی که فقط کاربران رمزارز واریز و برداشت کنند با سقف برداشت واریز روزانه و با کارمزد حداکثری بدون احراز هویت می توانند خرید و فروش کنند البته در بسیاری از صرافی های پی تو پی این قانون روال برداشته شده است.در حالی که برای فعالیت در صرافی های OTC  باید احراز هویت کنید و سپس معامله های خودتون رو انجام بدهید. جالب اینجاست که بدانید معاملات در صرافی های P2P به صورت همتا به همتا بین خریدارن و فروشنده ها انجام میشه. به عبارت دیگه شما در این روش از معاملات با خود فروشنده یا خریدار ارتباط دارید و هیچ شخص ثالثی در معامله های شما دخالتی ندارد. در حالی که معاملات در صرافی های OTC به صورت مستقیم با صرافی انجام می شود. همچنین میزان نقدینگی در صرافی های P2P کمتر از نقدینگی سامانه OTC  هست. به این ترتیب شما می تونین معامله های خودرا در کمترین زمان و بهترین قیمت در صرافی های OTC انجام بدهید.

چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن OTC ها می شود؟

در مورد صرافی OTC می توانیم این نتیجه رو بگیریم که این پلتفرم ها مزایای زیادی دارند که همین موضوع باعث میشود تا محبوبیت زیادی بین عموم به دست بیاورند. همچنین کاربران در این پلتفرم ها این امکان رو دارن تا از قابلیت های مختلفی مانند تبدیل استفاده کنند و ارزهای دیجیتال خودشون رو به همدیگر تبدیل کنند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های صرافی OTC، امکان تامین توکن ها بر روی شبکه دلخواه در حجم بالا می باشد.

معرفی صرافی OTC  :

از نمونه‌های خوب صرافی ارز دیجیتال OTC می‌توان به بایننس لایت،کوین بیس، کراکن و پارس بیت در ایران اشاره کرد. در صرافی‌های OTC خارجی بیشتر با  افزایش اعتبار به صورت واریز پول از طریق بانک یا با کارت های اعتباری فعال در خارج از کشور امکان پذیر است و این عمل برای کاربران ایرانی به راحتی قابل انجام نیست. شاید بهتر باشد جدای از صرافی‌های coinbase و binance و kraken به سامانه تبادل پارس بیت هم بپردازیم و کمی با طرز کار آن و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن آشنا بشویم.

آشنایی با سامانه تبادلات پارس بیت :

شرکت و سامانه تبادلات OTC پارس بیت از سال 1395فعالیت خود را به صورت رسمی و حقوقی با حضور کارشناسان دکترا و ارشد در رشته های مرتبط با فناوری بلاکچین و رمزارز آغاز نمود. اکنون پارس بیت از بزرگترین و تخصصی ترین سامانه تبادلات رمزارز در ایران با هویت حقوقی و دارای نمایندگی های فعال در امارات، ترکیه و کانادا می باشد.

از مهمترین مزایای پارس بیت میتوان به  اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی در زمینه ی خرید و فروش انواع کریپتوها و آموزش رمزارز اشاره کرد تا بتوانید با امن‌ترین روش، کمترین درصد کارمزد در میان صرافی‌های رمزارز به دلیل هویت حقوقی و کارگزاری، و همچنین بدون محدودیت ریالی در سفارشات فروش رمزارز و بدون محدوویت رمزارزی در سفارشات خرید رمزارز به همراه مشاوره و خدمات کارشناسی برخط، اقدام به معامله یا تبدیل هر رمزارزی از جمله تبدیل تتر نمایید. با ورود به سایت WWW.PARS-BIT.COM  از طریق لینک مربوطه به رمزارز مورد نظر و سپس انتخاب گزینه‌ی خرید از ما و یا فروش به ما، وارد صفحه خرید و فروش شده، سپس با انتخاب شبکه مورد نظر و تعداد ارز دیجیتال ، می‌توانید تراکنش خود را انجام دهید.

کلام اخر :

ما سعی می کنیم در آموزش اطلاعاتی در مورد صرافی های OTC و P2p برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های این صرافی بپردازیم و بر اساس تفاوت و شباهت ها هر کدام رو برای شما توصیه بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین تا بتوانید بهترین تصمیم رو برای کار با اون ها بگیرید. کار با انواع صرافی‌های معاملاتی و فروشگاهی مستلزم این است که چه خواسته‌ای از آن‌ها دارید و چه چیزی برای شما مهم است. در کل صرافی‌های OTC چه در ایران و چه در جهان ویژگی‌های مشترکی دارند و امکانات متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با مقایسه امکانات آن‌ها در قیمت، کارمزدها و راحتی استفاده و کاربری مناسب می‌توان بهترین تصمیم را برای انتخاب صرافی به منظور خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرفت.

ممنون که تا اخر همراه ما بودید

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا