رمز ارز

تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین رکورد ۴ ساله را شکست! صعود قیمت نزدیک است؟

تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین رکورد ۴ ساله را شکست! صعود قیمت نزدیک است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین (BTC) دوباره در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند به ثبت سقف تاریخی جدیدی برای قیمت آن منجر شود.

بر اساس داده‌های پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) و آندره دراگوش (André Dragosch)، مدیر بخش تحقیقات در بیت‌وایز (Bitwise)، تعداد نهنگ‌ها (دارنده حداقل هزار بیت‌کوین) به ۱۶۷۸ آدرس افزایش یافته که بیشترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.number-of-bitcoin-whales-jumps-to-highest-since-january-2021

رشد انباشت بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها، همراه با تقاضای بالا برای صندوق‌های ETF این ارز دیجیتال، نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده قیمت آن است.

با این حال، روند خرید سرمایه‌گذاران خرد در آستانه دستیابی قیمت به سطح ۷۰ هزار دلار کند شده است. طبق داده‌های شرکت تحلیل کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در ۳۰ روز گذشته، رشد ذخایر این دسته از سرمایه‌گذاران تنها ۱۰۰۰ بیت‌کوین بوده که از نظر تاریخی، روندی آهسته محسوب می‌شود.

Ramzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!


خرید سریع

از ابتدای سال ۲۰۲۴، دارندگان بزرگ‌تر که بین ۱ تا ۱۰ هزار بیت‌کوین دارند، با سرعت بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاران خرد به انباشت این رمزارز پرداخته‌اند؛ به‌طوری که در مجموع، دارندگان خرد ۳۰ هزار بیت‌کوین خریده‌اند، در حالی که حجم انباشت سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر به ۱۷۳ هزار بیت‌کوین می‌رسد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین در محدوده ۶۷ هزار دلار در نوسان است و تنها ۱۰ درصد با رکورد تاریخی ۷۳۸۰۰ دلار فاصله دارد. قیمت این ارز دیجیتال روز دوشنبه به‌طور موقت به ۶۹ هزار دلار رسید، اما به دلیل افزایش شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری، دچار افت شد.

در این میان، برخی از تحلیلگران معتقدند که تأثیر منفی افزایش بازدهی اوراق قرضه بر دارایی‌های پرریسک، بلندمدت نخواهد بود و پیش‌بینی‌های صعودی برای بیت‌کوین همچنان برقرار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا