عمومی

ترس از خودروهای ارزان چین؛ آمریکا تعرفه واردات را ۴ برابر می‌کند

ترس از خودروهای ارزان چین؛ آمریکا تعرفه واردات را ۴ برابر می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، می‌خواهد تعرفه‌های بالاتری را برای خودروهای برقی وارداتی چین تصویب کند. با این کار، احتمال واردات خودروهای برقی بسیار ارزان به بازار آمریکا از بین می‌رود.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، دولت بایدن قصد دارد تعرفه‌ها را تقریباً چهار برابر کند و از ۲۵ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد افزایش دهد و همچنین مالیات ۲٫۵ درصدی اعمال کند.

چین حتی اگر خودروهای خود را به ایالات متحده صادر نکند، صادرکننده‌ی شماره یک خودرو در سراسر جهان محسوب می‌شود. صنعت خودرو چین بزرگ‌ترین در جهان است و تقریباً ۳۰ درصد از فروش خودروهای این کشور به محصولات برقی ارتباط دارد.

بیشتر باتری‌های مورد استفاده در خودروهای برقی، در چین تولید می‌شوند و بسیاری از محبوب‌ترین وسایل نقلیه‌ی این کشور به‌دلیل طراحی، عملکرد و قیمت، مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا (شرکتی که بیشتر خودروهایش در چین به فروش می‌رود)، هشدار داد که در صورت نبود موانع تجاری، سازندگان چینی رقبای آمریکایی نابود خواهند کرد. قیمت خودرو برقی چینی آنقدر ارزان است که خودروسازان آمریکایی نمی‌توانند با آن‌‌ها رقابت کنند.

بسیاری از سیاست‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ی دولت بایدن در سه سال گذشته مربوط به خودروهای الکتریکی ساخت چین بوده است؛ بااین‌حال برخی از تحلیلگران، تصمیمات بایدن در این زمینه را کافی نمی‌دانند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا