عمومی

تراشه‌ساز محبوب، TSMC، در آستانه «یک‌تریلیون‌دلاری» شدن قرار دارد؛ ۳ برابر AMD و اینتل

تراشه‌ساز محبوب، TSMC، در آستانه «یک‌تریلیون‌دلاری» شدن قرار دارد؛ ۳ برابر AMD و اینتل

TSMC برای همه‌ی طراحان تراشه‌ی پیشرو در جهان، ازجمله اپل، انویدیا، اینتل، برودکام، ای‌ام‌دی و کوالکام پردازنده تولید می‌کند. این پردازنده‌ها تقاضای زیادی دارند و در بسیاری از آن‌ها TSMC بی‌رقیب است. حتی فناوری‌های پردازشی اینتل فاندری و سامسونگ فاندری قدرت رقابت با TSMC‌را ندارند؛ چراکه نمی‌توانند تراکم و عملکرد و بازدهی انرژی‌ای مشابه آنچه در تراشه‌های این شرکت وجود دارد، ارائه دهند.

در زمان نگارش این مطلب، ارزش‌ بازار TSMC بیش از ۹۵۶ میلیارد است و در رتبه‌ی هشتم بزرگ‌ترین شرکت از‌نظر ارزش بازار قرار دارد. در‌مقابل، ارزش‌ بازار اینتل، شرکتی که می‌تواند TSMC را ازنظر تولید به‌چالش بکشد، به ۱۴۷ میلیارد دلار می‌رسد. این عدد از آنجایی عجیب است که اینتل مشتری بزرگ TSMC و بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی پردازنده در جهان برای کامپیوترهای شخصی است.

نکته‌ی مهم این است که TSMC اولین شرکت آسیایی با ارزش‌ بازار یک‌تریلیون‌دلاری، هرچند برای مدتی محدود محسوب می‌شود. در‌نهایت، TSMC باارزش‌ترین شرکت آسیایی (تایوان) است که از غول‌ فناوری چینی، تنسنت (Tenecent)، با ارزش‌ بازار ۴۵۷ میلیارد دلار و سامسونگ با ارزش‌ بازار ۴۱۹ میلیارد دلار پیشی گرفته است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا