رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول اسفند)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادغام و تثبیت فشرده قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح ۲۵ هزار دلار نشان می‌دهد که گاوها در انتظار رسیدن به اوج قیمتی جدید در سال ۲۰۲۳ هستند و همچنان موقعیت‌های خود را حفظ کرده‌اند. هر روند صعودی شاهد چندین پولبک است و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، پرایس اکشن بیت کوین در چند ماه گذشته یک الگوی پایه بزرگ را نشان می‌دهد که می‌تواند قیمت را به سطوح بالاتر هدایت کند.

در ادامه به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت می‌پردازیم.

۱. بیت کوین

در چهار روز گذشته، بیت کوین نزدیک به مقاومت بالاسری قوی در ۲۵،۲۱۱ دلار معامله شده است. اگرچه خرس‌ها با موفقیت از سطح دفاع کرده‌اند، اما گاوها هم تسلیم نشده‌اند. آنها دوباره در ۲۰ فوریه از فرصت استفاده کردند و به خرید در سطوح پایین‌تر پرداختند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول اسفند)
نمودار روزانه BTC/USDT.

در حالت کلی، تثبیت قیمت نزدیک به یک مقاومت بالاسری قوی، با حرکت به سمت بالا همراه می‌شود. شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از ۶۵ نیز نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند. اگر قیمت افزایش یابد و بالای ۲۵،۲۵۰ دلار حفظ شود، جفت BTC/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد. در این مسیر، مقاومت عمده‌ای تا ۳۱ هزار دلار وجود ندارد. از این رو، این افزایش قیمت می‌تواند در مدت زمان کوتاهی اتفاق بیفتد.

در مسیر نزولی، اولین حمایت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳،۲۱۸ دلار) و سپس، در ۲۲،۸۰۰ دلار قرار دارد. برای تضعیف حرکت صعودی، فروشندگان باید به سرعت قیمت را به زیر این حمایت بکشانند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است تا ۲۱،۴۸۰ دلار سقوط کند.

۲. اتریوم

در تاریخ ۱۷ فوریه، خریداران قیمت اتریوم را به بالای مقاومت بالاسری ۱،۶۸۰ دلار رساندند و تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت به کمتر از این سطح را خنثی کردند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول اسفند)
نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که مسیر صعودی با کمترین مقاومت مواجه است. جفت ETH/USDT می‌تواند ابتدا به ۱،۸۰۰ دلار افزایش یابد و سپس، به سمت مقاومت بعدی در ۲ هزار دلار حرکت کند. انتظار می‌رود که فروشندگان به شدت از منطقه بین ۲ هزار دلار تا ۲،۲۰۰ دلار دفاع کنند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۱،۴۶۰ دلار برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در این صورت، این جفت ممکن است به حمایت قوی در ۱،۳۵۲ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا