عمومی

تاکسی‌های خودران گوگل هر هفته ۵۰ هزار سفر انجام می‌دهند

تاکسی‌های خودران گوگل هر هفته ۵۰ هزار سفر انجام می‌دهند

ویمو، استارتاپ متعلق به آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اعلام کرده است که در‌حال‌حاضر هر هفته بیش از ۵۰ هزار سفر را در سه شهر فینکس و سان‌‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس انجام می‌دهد. تاکسی خودران Waymo One در بخش‌هایی از این شهرها ‌شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

ثبت ۵۰ هزار سفر هفتگی در وِیمو به‌معنای این است که به‌طور میانگین ۳۰۰ درخواست در هر ساعت یا پنج درخواست در هر دقیقه دریافت می‌شود. ویمو می‌گوید که تاکنون بیش از یک‌میلیون سفرِ بدون راننده در چهار شهر انجام داده است؛ از‌جمله آستین که در‌حال‌حاضر سرویس محدودی به اعضای انتخابی ارائه می‌دهد.

ویمو در بیانیه‌ی رسمی خود می‌گوید: «ما افراد مختلفی را مشاهده می‌کنیم که بدون نگرانی از تاکسی‌های خودران ما برای سفر استفاده می‌کنند. رانندگی کاملاً خودران اکنون به واقعیت تبدیل شده و بسیاری از مردم آن را در حمل‌ونقل روزانه به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهند.»

در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین)، ۶ خودرو‌ Waymo One به‌دلیل وجود مخروطی‌ روی خط‌کشی وسط جاده، تردد سایر خودروها را در یکی از بزرگراه‌های سان‌‌فرانسیسکو مسدود کردند. اتفاق‌های این‌چنینی تاکنون بارها رخ داده‌اند.

در حادثه‌ی دیگر که اوایل ۲۰۲۴ اتفاق افتاد، دو تاکسی رباتیک ویمو در شهر فینکس به‌طور اتفاقی با فاصله‌ی چند دقیقه به یک وانت بکسل‌شده برخورد کردند؛ زیرا نرم‌افزار آن‌ها حرکات بعدی وانت را اشتباه پیش‌بینی کرده بود. پس از حادثه، ویمو به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام داد تا مشکل را برطرف و از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا