عمومی

تأیید شد: تویوتا هایلوکس برقی در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد

تأیید شد: تویوتا هایلوکس برقی در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد

بر خلاف دیگر خودروسازان، تویوتا عجله‌ای برای برقی کردن خودروهایش ندارد. تویوتا در این زمینه به آرامی پیش می‌رود و تصمیم گرفته بیشتر روی خودروهای هیبریدی تمرکز کند.

نسخه‌ی برقی پیکاپ هایلوکس سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. این خبر را یکی از مدیران تویوتا در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد. پیکاپ برقی جدید تویوتا در تایلند مونتاژ خواهد شد؛ جایی که ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده از نوع پیکاپ هستند.

خودروی پیکاپ سفید رنگ تویوتا از نمایه‌ی سه رخ عقب
خودروی پیکاپ سفید رنگ تویوتا از نمایه‌ی سه رخ جلو

هایلوکس برقی، رقیب ایسوزو D-Max برقی خواهد بود. خودرو ایسوزو نیز قرار است در تایلند مونتاژ شود. تویوتا می‌گوید بازارهای مختلف را برای عرضه‌ی هایلوکس جدید بررسی می‌کند.

تویوتا اشاره‌ای به مشخصات فنی هایلوکس برقی نکرده است؛ اما گفته می‌شود دامنه‌ی حرکتی حدود ۲۰۰ کیلومتری خواهد داشت. طبق مدل آزمایشی که سال ۲۰۲۲ با نام Hilux Revo BEV رونمایی شد، خودرو جدید احتمالاً تک‌کابین خواهد بود.

داخل خودروی شرکت تویوتا

Toyota

باتری و وزن بالا چالش‌های اصلی توسعه‌ی هایلوکس برقی محسوب می‌شوند؛ وزن بالا نه‌تنها دامنه‌ی حرکتی را کاهش می‌دهد بلکه برای یک پیکاپ برقی که قرار است بارهای سنگین را جابه‌جا کند ضعف بزرگی به‌حساب می‌آید.

ظاهراً پیکاپ برقی هایلوکس براساس نسل کنونی ساخته خواهد شد و شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی نخواهیم بود. نسل فعلی هایلوکس نردیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا، معتقد است که خودروهای کاملاً برقی حداکثر ۳۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص خواهند داد و آینده‌ی آن‌ها هنوز مشخص نیست.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا