عمومی

تأثیر دستگاه های تصفیه هوا در جلوگیری از خطر آلاینده های هوا بر کودکان و گروه های حساس

تأثیر دستگاه های تصفیه هوا در جلوگیری از خطر آلاینده های هوا بر کودکان و گروه های حساس

یک محقق و آخرین نویسنده این مقاله بر اهمیت این نتایج تاکید می‌کند، او توضیح می‌دهد این یافته‌ها بر تاثیر بالقوه افزایش آلودگی مرتبط با ترافیک و تاخیر در توانایی تمرکز تاکید می‌کند و اهمیت تحقیقات آینده را برای تاثیرات بلند مدت آلودگی هوا در گروه سنی بالاتر برجسته تر می‌کند. چرخش نقش دستگاه های تصفیه هوا از وسیله ای لوکس برای خانه ها به یک دستگاه ضروری پیش گیرنده که آینده بهتر و سالمی را برای ما تضمین می کند از این رو است.

این تحقیق همچنین مسیر رشدی کارکردهای اجرایی مغز را که برای مدیریت و کنترل رفتار ضروری است، روشن می‌کند. قشر پیش پیشانی مغز (PFG) مسئول این عملکردها به کندی تکامل پیدا می‌کند و در طول دوران کودکی آسیب پذیر باقی می‌ماند. نتایج این مطالعه بسیار گسترده است و نشان می‌دهد که دوران کودکی یک دوره حیاتی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه در برابر آلودگی هواست. حتی یک نتیجه در مقیاس مشخصی از قرارگیری کمتر در معرض دی اکسید نیتروژن می‌تواند در سطح جامعه بسیار موثر باشد.

اهمیت رسیدگی به آلودگی هوای ناشی از ترافیک برای سلامت نسل‌های آینده بسیار مهم است. این تحقیقات نیاز به اقدام فوری برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های مضر را برجسته می‌کند. همچنین مستلزم تحقیقات مداوم در مورد تاثیرات عوامل محیطی بر رشد کودک است.

بینش ارائه شده توسط چنین مطالعاتی در شکل دادن به سیاست‌هایی که از رفاه و رشد شناختی کودکان در سراسر جهان محافظت می‌کند بسیار ارزشمند است، استفاده از دستگاه تصفیه هوا اتومبیل امروزه در سرویس های مدارس ضروری شمرده می شود.

افزایش مراکز تحقیقات علمی و بررسی و آماری در سال های اخیر نشان دهندۀ اهمیت و جدی بودن اثرات زیان آور آلاینده های هوا از طرفی و تمرکز و نقش یافتن راه های علمی مانند بررسی روش های تصفیه هوا و استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و فیلترهای هپا و کربن اکتیو از طرفی و دیگر ابداع و ثبت فن آوری های بدیع در حذف آلاینده ها به وسیله دستگاه تصفیه هوای یونی و روش های ارزان تر به منظور استفاده همگانی است. بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا هم اکنون در مرحله آزمایش بوده و دستگاه های تصفیه هوای الکترواستاتیک هم اکنون دارای تائیدیه هایی برای استفاده مجاز هستند.

ازجمله این دستگاه ها مدل های الکترواستاتیک AP-C520و یا AP-C260 از تولیدات یکی از معتبرترین سازنده های جهان با برند Neotec هستند که نیازی به تعویض کوتاه مدت فیلترها نداشته و دارای توان حذف %97.99 آلاینده ها را دارند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا