رمز ارز

بیت کوین رشد می‌کند یا می‌ریزد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد بیت کوین در هفته گذشته به میزان قابل‌توجه 22 درصد رسید و قیمت را به بالاترین سطح جدید در سال 2023 یعنی 21356 دلار در جریان معاملات آسیایی روز چهارشنبه سوق داد.
این رشد قیمتی همچنین روند بیت‎ کوین را بالاتر از شاخص‌های تکنیکال قرار داده که می‌تواند نشان دهد کف بازار نزولی شکل گرفته و یک روند صعودی جدید در حال آغاز است.
به گزارش شرکت Glassnode، از میانگین متحرک ساده (SMA) 200 روزه اغلب به عنوان “آزمون تورنسل برای روندهای کلان بازار” استفاده می‌شود و بازار بیت کوین اغلب رفتار چرخه‌ای ثابت و عجیبی از خود نشان می‌دهد، به طوری که در این چرخه هم به مدت 381 روز زیر 200D-SMA معامله شده است.
یکی دیگر از شاخص‌های تکنیکال کلیدی، قیمت واقعی (RP) است و طبق وو چارت، بیت کوین از این سطح عبور کرده که در حال حاضر 19753 دلار است.

دریافت ۵۰,۰۰۰ شیبا رایگان
جشنواره ویژه صرافی اتراکس با ۵۰,۰۰۰ شیبا و ۵۰۰,۰۰۰ بیت تورنت جایزه برای هر نفر!


دریافت جایزه

قیمت واقعی، ارزش تمام بیت‌ کوین‌های در گردش در آخرین قیمت جابجا شده آن‌ها است. علاوه بر این، می‌توان آن را تخمینی از آنچه کل بازار برای بیت کوین پرداخت کرده نیز در نظر گرفت.

با این حال، قیمت دارایی‌ها هنوز با رسیدن به میانگین متحرک طولانی مدت 200 هفته‌ای فاصله دارد. این شاخص روند کلان در حال حاضر 24566 دلار می‌باشد.
در حالی که چشم‌انداز کوتاه مدت صعودی است، ولی یک شاخص دیگر سیگنال خرید بیش از حد را مشخص می‌کند. شاخص قدرت نسبی روزانه بیت کوین (RSI) در حال حاضر درست زیر 90 قرار دارد که عدد بالایی است و معمولاً زمانی که RSI به این سطوح می‌رسد، یک افت مجدد اتفاق می‌افتد.
از دیدگاه بازار، بیت کوین اکنون به قلمروی خنثی در شاخص ترس و طمع بازگشته است. این اولین باری است که بیت کوین از آوریل 2022 به بالای عدد 50 در شاخص احساسات رسیده است.
در زمان نگارش این خبر، ارزش بیت کوین پس از سه روز تثبیت، در حال رسیدن به 21،275 دلار می‌باشد. در 24 ساعت گذشته نوسان بسیار کمی وجود داشته، اما به نظر می‌رسد تحلیل‌گران نسبت به یک مرحله صعود دیگر خوش‌بین هستند.
سطح بعدی مقاومت حدود 24000 دلار است که آخرین بار در آگوست 2022 اتفاق افتاده و همچنین قیمت می‌تواند در منطقه قیمت 18000 دلار حمایت شود.

منبع

بی‌این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا