عمومی

بی‌ام‌و M3 CS تورینگ رونمایی شد؛ ظاهر خشن‌تر، موتور قدرتمند و فناوری‌های پیشرفته

بی‌ام‌و M3 CS تورینگ رونمایی شد؛ ظاهر خشن‌تر، موتور قدرتمند و فناوری‌های پیشرفته

بی‌ام‌و از مدل استیشن خودرو M3 با پسوند CS رونمایی کرد. این حروف در ابتدا مخفف Coupe Sport بودند، سپس به Competition Sport تغییر کردند و اکنون نشان‌دهنده‌ی حد میانی بین خودروهای معمولی و مدل‌های CSL هستند.

M3 CS تورینگ تمام ویژگی‌های دوست‌داشتنی M3 CS سدان و M4 CS کوپه را دارد؛ اما در قالب یک استیشن کاربردی‌تر. این خودرو M هم مانند برادرانش، منحصراً با سیستم چهارچرخ‌محرک و گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شود.

BMW موتور ۶ سیلندر خطی سه لیتری تویین توربو را تا ۵۴۳ اسب بخار تقویت کرده و ۲۰ اسب بخار بیشتر از M3 استیشن معمولی به آن افزوده است. گشتاور موتور S58 بدون تغییر باقی مانده و ۶۵۰ نیوتن‌متر است و حالت دیفرانسیل عقب خالص برای حرکات نمایشی از جمله دریفت همچنان وجود دارد.

مدل‌های CS مدرن با استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن، وزن خود را کاهش می‌دهند. M3 CS تورینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما کاهش وزنش به شدت مدل‌های CSL نیست.

مهندسان بخش M توانستند ۱۵ کیلوگرم از وزن خودرو کم کنند که منجر به وزن خالص ۱۸۵۰ کیلوگرم شده که ۶۲۵ کیلوگرم سبک‌تر از برادر بزرگ‌ترش، M5 تورینگ و قوای محرکه‌ی پیچیده‌ی V8 پلاگین هیبریدی‌اش است.

مدل استیشن M3 CS، در ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد که ۰٫۱ ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد و M5 تورینگ است. حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتربرساعت محدود شده که ۲۰ کیلومتربرساعت بیشتر از M3 تورینگ استاندارد است.

نمای جلو خودرو بی‌ام‌و M3 CS تورینگ
فضای بار خودرو بی‌ام‌و M3 CS تورینگ

علاوه‌بر بهره‌مندی از کیت بدنه‌ی فیبر کربنی، M3 CS تورینگ چهره‌ای خشن‌تر و چراغ‌های دی‌لایت زردرنگ دارد. رینگ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی فورج‌کاری‌شده در عقب به صورت استاندارد ارائه می‌شوند ومی‌توان آن‌ها را به رنگ برنز طلایی یا مشکی (هر دو با روکش مات)، سفارش داد. M3 CS همچنان ترمزهای کربن‌سرامیکی را به‌صورت استاندارد ندارد و باید آن را جداگانه سفارش داد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو بی‌ام‌و M3 CS تورینگ
نمای سه‌چهارم عقب خودرو بی‌ام‌و M3 CS تورینگ

M3 تورینگ معمولی در رنگ‌های مختلف، معمولی و Individual، عرضه می‌شود؛ اما بی‌ام‌و انتخاب‌های خریداران را برای نسخه‌ی CS فقط به چهار رنگ محدود می‌کند: سبز مسابقه‌ای بریتانیایی، آبی لاگونا سکا، مشکی یاقوت کبود و سفید یخی.

همه‌ی خودروها، سقف و اسپویلر عقب مشکی براق دارند که اسپویلر عقب نیز دارای یک نوار قرمزرنگ است که با خط قرمز جلوپنجره‌ی کلیوی و نشان‌ها هماهنگی دارد. درست مانند M5 تورینگ، آپشن سقف فیبر کربنی برای برادر کوچک‌ترش، چه مدل معمولی و چه مدل CS وجود ندارد.

کاهش وزنی که به آن اشاره کردیم، تا حدی به‌دلیل صندلی‌های مسابقه‌ای کابین با پوشش‌ کربنی است. این صندلی‌ها که بدن را در بر می‌گیرند، در M3 CS تورینگ استاندارد هستند. حتی پدال‌های تعویض دنده نیز از جنس کربن ساخته شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط

بی‌ام‌و حجم تولید M3 CS تورینگ را اعلام نکرده؛ اما می‌دانیم که تولید M4 CS به ۱۷۰۰ دستگاه محدود شده است. تولید M3 CS قبلی به کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه محدود بود؛ بنابراین انتظار می‌رود مدل استیشن نیز در همین محدوده باشد. قیمت خودرو جدید بی‌ام‌و در بازار آلمان از ۱۵۲٬۹۰۰ یورو (۱۵۹٬۰۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا