عمومی

بهترین رکورد سهام تسلا در ۱۳ ماه اخیر ثبت شد

بهترین رکورد سهام تسلا در ۱۳ ماه اخیر ثبت شد

ارزش سهام تسلا روز گذشته پس‌از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم این شرکت، با رشد ۳٫۴ درصدی به ۲۶۹٫۲۳ دلار رسید که بیشترین میزان آن از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) محسوب می‌شود و ضرر سالانه‌اش را جبران می‌کند. قیمت سهام تسلا در سال ۲۰۲۴ حدود ۸٫۴ درصد افزایش یافته است؛ هرچند همچنان از رشد ۲۳ درصدی شاخص نزدک عقب است.

شرکت Piper Sandler پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم تسلا، قیمت هدف سهام این شرکت را به ۳۱۵ دلار افزایش داد و دلیل آن را افزایش تحویل خودروها و حاشیه‌ی سود بیشتر عنوان کرد. سهام تسلا در روز پنجشنبه با جهش ۲۲ درصدی، دومین عملکرد برتر خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون را ثبت کرد. این جهش پس‌از گزارش درآمد ۲۵٫۱۸ میلیارد دلاری شرکت انجام شد که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها، ولی ۸ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

به‌‌گزارش CNBC، حاشیه‌ی سود تسلا با درآمد ۷۳۹ میلیون دلاری این شرکت از اعتبارات محیط‌زیستی و ۳۲۶ میلیون دلار از فروش سیستم اشتراکی رانندگی خودکار (FSD) افزایش یافته است. به‌هر‌حال، تحلیلگران جی‌پی مورگان هشدار می‌دهد که اعتبارات محیط‌زیستی می‌تواند عامل غیرپایداری در درآمد و جریان نقدینگی تسلا باشد.

ایلان ماسک در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم تسلا گفت که رشد تولید خودروهای این شرکت در سال آینده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود. او به تولید خودروهای ارزان‌تر و پیشرفت در فناوری رانندگی خودران نیز اشاره کرد. بااین‌حال، تحلیلگران می‌گویند که ماسک قبلاً بارها وعده‌هایی درباره‌ی ورود محصولات خودران به بازار داده است که هیچ‌کدام عملی نشدند و تسلا ازنظر فناوری رانندگی کاملاُ خودکار درمقایسه‌با رقبای خود در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.

با افزایش ارزش سهام تسلا، ثروت ایلان ماسک حدود ۳۰ میلیارد دلار رشد کرد و به ۲۷۴ میلیارد دلار رسید که اکنون ۶۰ میلیارد دلار از دارایی‌های لری الیسون، دومین فرد ثروتمند جهان، بیشتر است. به‌هر‌حال، قیمت سهام تسلا درمقایسه‌با اوج تاریخی آن که در سال ۲۰۲۱ ثبت شد، همچنان ۳۴ درصد کمتر است و رقبای این شرکت به‌خصوص در چین و ایالات‌ متحده همچنان تلاش می‌کنند فروش خودروهای برقی خود را افزایش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا