بازی

بن استیلر و شان پن برای همیشه از سوی دولت روسیه تحریم شدند

بن استیلر و شان پن برای همیشه از سوی دولت روسیه تحریم شدند

وزارت خارجه روسیه دو چهره سرشناس هالیوودی یعنی بن استیلر و شان پن را در پی فعالیت فعالیت‌هایشان برای حمایت از اوکراین، از حضور در این کشور محروم کرده است.

مطلب پیشنهادی:مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از تایکا وایتیتی آموختیمکلاس درس با کارگردان خلاق فیلم‌های مارول و فیلم Jojo Rabbit
مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از تایکا وایتیتی آموختیم

فوریه سال جاری بود که روسیه با حمله به اوکراین باعث کشته شدن هزاران نفر و واکنش‌هایی در سراسر جهان شد. استیلر و پن نیز که سابقه بازیگری و کارگردانی در سطح اول سینمای ایالات متحده را دارند، به شیوه خود بخشی از این واکنش بوده و هر دو ضمن بازدید از اوکراین با رئیس جمهور این کشور در رابطه با این درگیری‌ها صحبت داشتند.

به دنبال این قضایا پن به اوکراین سفر کرد تا مستندی درباره این جنگ بسازد و از طرفی استیلر، کمدین و مجری مشهور نیز از پناهندگان اوکراینی که در لهستان سکونت گزیده بودند دیدن کرده و در نقش سفیر آژانس پناهندگان سازمان ملل عمل کرد.

بن استیلر و شان پن

حال وزارت خارجه روسیه استیلر و پن را با استناد به «اصل اقدام متقابل» از ورود به این کشور منع کرده است. جالب است بدانید این دو هنرمند حال به جمع فهرستی ۲۵ نفره متشکل از مقام‌های عالی‌رتبه، نمایندگان جوامع تجاری و همچنین شخصیت‌های فرهنگی که بر اساس اعمال‌شان تاثیری منفی بر شهرت روسیه گذاشته‌اند اضافه می‌شوند. وزارت خارجه روسیه اما دلایل خود برای انجام این عمل را این‌گونه توصیف می‌کند:

از اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی که مسیر روس‌هراسی را دنبال کرده، روابط دوجانبه را از بین برده و تقابل روسیه و آمریکا را تشدید می‌کند، قاطعانه جلوگیری خواهد شد.

با این تفاسیر این اولین بار نیست که هالیوود با مسائل سیاسی درگیر شده و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود. از طرفی می‌دانیم شان پن به هیچ عنوان با این مسا‌ئل بیگانه نبوده و در طول فعالیت حرفه‌ای خود در جنبش‌های سیاسی متعددی شرکت داشته است.

البته این رفتارهای سرسختانه فقط مربوط به آمریکایی‌ها نیست، چراکه دولت روسیه چند ماه پیش دیمیتری گلوخوفسکی، نویسنده روسی سری کتاب مترو، را به‌خاطر اظهار نظر علیه جنگ با اوکراین در لیست تحت تعقیب‌های خود قرار داد.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم The Story of My Wife- داستان شوهرم (!)170 دقیقه موش و گربه بازی عاشقانه
نقد فیلم The Story of My Wife- داستان شوهرم (!)


نقد انیمیشن DC League Of Super Pets

تماشا در کانال یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا