بنیانگذاران خارجی گروه اسنپ: به ساخت این پلتفرم با ۵۲ میلیون کاربر افتخار میکنیم
مراسم گزارش سال ۱۴۰۰ اسنپ با حضور بنیانگذاران این مجموعه، مدیرعامل اسنپ و مدیران سایر تیمهای اسنپ و همینطور مدیرعامل ایرانسل برگزار شد. در این مراسم برای اولین بار، دو بنیانگذار خارجی گروه اسنپ «ایاد الکسار» و «محمود فوز» به سخنرانی پرداختند و درباره راهی که این گروه تا امروز طی کرده و آینده آن صحبت کردند.
ایاد الکسار در این نشست با ذکر این نکته که آنها سرویسی با بیش از ۵۰ میلیون کاربر ساختهاند و به دستاوردهایشان در خاورمیانه افتخار میکنند اعلام کرد که تحریمها باعث شد آنها برخی فناوریها را خودشان از نو در کشور بسازند: «این موضوع شاید روند رشد را کاهش داد اما باعث شد تا پایدارتر بمانیم و توان تیم فنی ما نیز دوچندان شود.»
به گفته او آنها توانستند خدمات جدیدی را در دوران کرونا مثل خرید سوپرمارکتی ایجاد کنند و آن را خیلی زود توسعه دادند و به شهرهای مختلف رساندند: «به ما گفتند چرا در ایران سرمایه گذاری میکنید و در اروپا این کار را نمیکنید. من در یک شهر کوچک در آلمان زندگی میکنم و وقتی به آنجا میروم انگار وارد قرون وسطی شدم و تکنولوژی وجود ندارد اما در ایران میتوان از همین سوپراپ به تمامی این فناوری ها که در برخی شهرهای اروپایی نیست دست پیدا کنم. در اینجا میتوان به موفقیت های زیادی رسید.»
الکسار تاکید کرد که آنها به همین موارد بسنده نخواهند کرد: «دوست داریم اسنپ یک مدرسه برای همه کسب و کارهای دنیا شود و به آن افتخار میکنیم. من همچنین انتقادات در شبکههای اجتماعی را میخوانم و بینقص نیستیم اما همین انتقادات به ما کمک میکند تا هر روز کمی بهتر شویم.»
محمود فوز دیگر بنیانگذار اسنپ نیز در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از داشتن تیمی جوان و در اختیار داشتن بزرگترین سرویس حمل و نقل آنلاین کشور اعلام کرد تیم اسنپ باید خطاهای خود را ببیند چرا که مصون از خطا نیستند.
فوز با اشاره به دوران کرونا اعلام کرد که در یک دوره کوتاه و همزمان با پاندمی، پنجاه درصد سفارشات کم شد اما تلاشی که آنها کردند و اتحادشان باعث شد منابع انسانی خود را در تیمها جابجا کنند و به توسعه گروههای جدید اسنپ نظیر تله مدیسین و فروشگاههای آنلاین بپردازند: «در سال ۱۴۰۰ ما ۴۳ درصد در حمل و نقل رشد کردیم و رکورد سه میلیون سفر روزانه در ایران را زدیم که در همه جای دنیا یک عدد بزرگ است.»
فوز تاکید کرد که اسنپ فقط در تهران یک میلیون سفر روزانه دارند که در مقایسه با اوبر، این رقم بزرگی به حساب میآید: «باید بگویم که اوبر هم در یک روز به این عدد در شهرهای بزرگ نمیرسد. سهم بازار ما نود درصد از مارکت کشور است و این باعث میشود که بخواهم از همه همکاران و رانندگان و دیگر همراهان خودمان تشکر کنیم.»