عمومی

بررسی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶؛ ایستاده مردن

بررسی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶؛ ایستاده مردن

گوشی‌های سری Xperia 1 از همان ابتدا تمرکز ویژه‌ای بر دوربین و قابلیت‌های حرفه‌ای عکاسی داشتند؛ اما به‌نظر می‌رسد سونی آن‌ها را برای عموم کاربران تولید نمی‌کند. نوع انتخاب سخت‌افزار و اولویت‌بندی بین پارامترهای مختلف و صدالبته مدل قیمت‌گذاری گوشی‌های سونی همگی نشان‌ می‌دهند که این دستگاه‌ها برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده‌اند و قرار نیست با گوشی‌های عمومی‌تر بازار رقابت کنند. سونی حتی برنامه‌ای برای در پیش گرفتن اصلی‌ترین استراتژی موفقیت در بازار موبایل یعنی فروش بالای گوشی‌های میان‌رده و تولید یک پرچم‌دار برای بالا نگه داشتن پرچمش در بین رقبا هم ندارد و تنها یک ژاپنی واقعی ممکن است چنین تصمیمی بگیرد.

مشخصات سخت‌افزاری اکسپریا ۱ مارک ۶

سخت‌افزار

توضیحات

ابعاد

۱۶۲ در ۷۴ در ۸٫۲ میلی‌متر

وزن

۱۹۲ گرم

نمایشگر

۶٫۵ اینچی OLED

۱۲۰ هرتز – 396ppi

تراشه

اسنپدراگون ۸ نسل ۳

رم و فضای ذخیره‌سازی

256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

f/1.9, 24mm (wide)

سنسور 1/1.35 اینچی

1.12µm, dual pixel PDAF OIS

سایر دوربین‌ها

۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید

۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم متغیر ۳٫۵ تا ۷٫۱ برابر

۱۲ مگاپیکسلی سلفی

فیلم‌برداری

4K@24/25/30/60/120fps

1080p@30/60/120fps

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

توان شارژ

۳۰ وات

با همه این صحبت‌ها، دلیلی ندارد که از دیدن یک سونی جدید در بین گوشی‌های هوشمند خوشحال نشویم. طبق روال سال‌های گذشته، اکسپریا ۱ برگشته و همان‌طور که از سبک نام‌گذاری دوربین‌های عکاسی سونی انتظار داریم، مدل امسال Xperia 1 VI یا اکسپریا ۱ مارک ۶ نام‌گذاری شده؛ یک سامورایی دیگر که به همه‌ی آداب و رسوم سامورایی‌های پیشین وفادار باقی مانده؛ اما در عین حال بالغ‌تر و شاید کمی هم برای رقبا خطرناک‌تر شده است.

طراحی متفاوت و بااصالت؛ مثل سونی

اجازه بدهید همین ابتدا یک نکته را روشن کنیم؛ سونی به فداکردن کیفیت و قابلیت‌های کاربردی برای داشتن زرق و برق بیشتر اعتقادی ندارد؛ بنابراین در تک‌تک دوراهی‌هایی که برای ساخت گوشی هوشمند مواجه شده، کاربردی‌بودن را انتخاب کرده است؛ شاید این نکته برای کاربرانی که اعتقاد دارند دوربین ۲۰۰‌مگاپیکسلی قطعا از دوربین ۱۲مگاپیکسلی عملکرد بهتری دارد، چندان قابل درک نباشد؛ اما تصمیم‌گیران سونی ترجیح داده‌اند در یک «مینکا» با اتاق‌های عایق در برابر انتقادات بی‌ربط بنشینند و روی بهترین انتخاب‌های ممکن تمرکز کنند.

اینکه شما طراحی یک کالا را بپسندید یا نه، عمدتا به سلیقه‌تان بستگی دارد. سونی یادآوری می‌کند که علاوه‌بر سلیقه، منطق هم باید جزو معادلاتتان باشد. اکسپریا ۱ مارک ۶ از بهترین متریالی ساخته شده است که می‌توان برای ساخت گوشی هوشمند به‌کار برد. نمای روبه‌رویی دستگاه که ۸۶٫۵ درصد آن را نمایشگر تشکیل می‌دهد با روکش محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود و نسل اول همین پوشش، از پشت دستگاه محافظت می‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا