رمز ارز

بررسی سرنوشت بیت‌کوین در سایه افزایش بازدهی اوراق قرضه و تحولات انتخاباتی آمریکا

بررسی سرنوشت بیت‌کوین در سایه افزایش بازدهی اوراق قرضه و تحولات انتخاباتی آمریکا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) تحت فشار فروش در سطح ۶۹ هزار دلار بار دیگر با مقاومت مواجه شده و در این میان، توجهات به سمت تحولات کلان اقتصادی در بازار آمریکا جلب شده است.

در حال حاضر، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح سه‌ماهه خود رسیده و نگرانی‌ها درباره تورم را مجدداً افزایش داده است. همچنین، انتخابات آتی آمریکا و احتمال پیروزی دونالد ترامپ، بر احساسات بازار ارز دیجیتال تأثیرگذار بوده است.

پس از نشست فدرال رزرو و اعلام تداوم سیاست کاهش نرخ بهره، قیمت بیت‌کوین ۱۸ درصد افزایش یافت. با این حال، افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که نگرانی‌ها درباره تورم همچنان پابرجاست.

Ramzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!


خرید سریع

بر اساس داده‌های سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار از ۲۶ ژوئیه به ۴.۲ درصد رسیده است. علی‌رغم اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش داده، بازدهی خزانه‌داری به همین میزان افزایش یافته است.

همچنین، بازدهی اوراق قرضه به ۴.۰۶ درصد رسیده که بالاترین میزان از ۲۰ آگوست محسوب می‌شود. این بازدهی‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران علی‌رغم کاهش نرخ بهره، انتظار افزایش آن در سال‌های آتی را دارند.btc-price-how-rising-us-treasury-yield-and-us-election-can-impact-next-move

قیمت بیت‌کوین با کاهشی ۰.۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۶,۷۹۲ دلار رسیده و ارزش بازار آن ۱.۳۱۹ تریلیون دلار است. در همین حال، انتخابات آمریکا و افزایش شانس پیروزی ترامپ در مقایسه با کامالا هریس، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

در این میان، برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین، صرف‌نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، در هفته‌های آینده رکوردشکنی خواهد کرد.

هرچند پیروزی ترامپ جمهوری‌خواه به دلیل حمایت او از رمزارزها به‌عنوان محرکی مثبت تلقی می‌شود، اما معامله‌گران معتقدند که بیت‌کوین در هر صورت به دلیل عوامل کلان اقتصادی به رشد خود ادامه خواهد داد.

در همین راستا، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اگر قیمت بیت‌کوین بتواند الگوی صعودی مشابه طلا را تکرار کند، ممکن است تا ۲۳۰ هزار دلار صعود نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا