تکنولوژی

بخشنامه جدید وزارت آموزش‌و‌پرورش: استفاده از هر پیام‌رسانی به‌جز «شاد» ممنوع

بخشنامه جدید وزارت آموزش‌و‌پرورش: استفاده از هر پیام‌رسانی به‌جز «شاد» ممنوع

وزارت آموزش‌و‌پرورش به‌تازگی بخشنامه‌ای ابلاغ کرده که براساس آن «انجام امور ادارى و آموزشى توسط واحدهای سازمانى و مدارس در سایر پیام‌رسان‌هاى داخلى و خارجى غیر از شاد، ممنوع است.»

این بخشنامه برگزاری «جلسات صوتی و تصویری» در هر پلتفرمی غیر از شاد را نیز ممنوع کرده است. این ممنوعیت در سطح معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز و ادارات کل آموزش‌وپرورش استان و شهرستان برقرار می‌شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه تکلیف‌شده گروه کلاس‌های درسی باید تا قبل از ۱۰ آبان جمع‌آوری شوند و گروه‌های جدید طبق داده‌های سامانه «سیدا» تشکیل بشوند.

همچنین آموزش‌و‌پرورش تأکید کرده استفاده از «شاد» رایگان است اما سرویس‌های خدمات افزوده براساس تعرفه‌های کمیسیون تنظیم مقررات خدمات ارائه می‌شود.

وزارت آموزش‌و‌پرورش اعلام کرده به‌زودی کلاس مجازی در قالب خدمات افزوده در دسترس قرار خواهد گرفت. بنابر بند قبلی، کاربران باید هزینه استفاده از این کلاس‌ها را بپردازند.

بخشنامه استفاده از شبکه شاد درخواست اطلاعات فردی کاربر از سوی سامانه را نیز ممنوع کرده است. در این بخش قید شده است: «ضروری است که به همکاران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اعلام شود، از ارائه اطلاعات شخصى به افراد با هر عنوان در پیام‌رسان خوددارى کنند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا