عمومی

بتای iOS 18.2 با قابلیت‌های هوش مصنوعی ازجمله Genmoji و ChatGPT منتشر شد

بتای iOS 18.2 با قابلیت‌های هوش مصنوعی ازجمله Genmoji و ChatGPT منتشر شد

اولین بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.2 با موج دوم قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل شامل Genmoji و ادغام ChatGPT با سیری دردسترس قرار گرفت.

با اضافه‌شدن فیلد متنی Describe your change، کاربران می‌توانند به صورت دقیق‌تر و شخصی‌تر، تغییرات مورد نظر خود را در متون اعمال کنند. دارندگان آیفون ۱۶ می‌توانند از طریق کمرا کنترل، به قابلیت Visual Intelligence دسترسی پیدا کنند. افزون‌بر این، قابلیت‌های اپل اینتلیجنس در نسخه‌ی جدید، به مناطق انگلیسی‌زبان بیشتری فراتر از ایالات متحده گسترش یافته است.

iOS 18.1 هفته‌ی آینده به‌طور عمومی عرضه خواهد شد و در ابتدا تنها از زبان انگلیسی (آمریکایی) پشتیبانی می‌کند. در نسخه‌ی بعدی یعنی iOS 18.2، پشتیبانی از زبان انگلیسی در مناطق دیگری از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا اضافه خواهد شد.

به‌گزارش 9to5Mac، کاربران خارج از کشورهای یادشده می‌توانند با تغییر زبان دستگاه خود به یکی از زبان‌های پشتیبانی‌شده، قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را تجربه کنند. اپل می‌گوید سال ۲۰۲۵ از زبان‌های غیر انگلیسی بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. به دلیل مقررات موجود، هوش مصنوعی اپل در چین و اتحادیه‌ی اروپا دردسترس نخواهد بود.

iOS 18.1، اولین موج از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را ارائه می‌کند که شامل ابزارهای نوشتاری، به‌روزرسانی‌ دستیار صوتی سیری، ویژگی‌‌های Clean Up و Memory Movies در اپلیکیشن Photos، خلاصه‌سازی نوتیفیکشن‌ها، اولویت‌بندی پیام‌ها در اپلیکیشن Mail و رونویسی از تماس‌های تلفنی می‌شود.

iOS 18.2 با ارائه‌ی قابلیت‌های نوآورانه‌ی تولید تصاویر، به پیشرفت‌های قبلی می‌افزاید. ویژگی Image Playground به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دستورات متنی ساده، تصاویر سفارشی کارتونی ایجاد کنند. ویژگی Image Wand می‌تواند طرح‌های اولیه‌ای را که با اپل پنسل کشیده شده‌اند به تصاویری با کیفیت تبدیل کند.

Genmoji به کاربران اجازه می‌دهد تا ایموجی‌های جدید و منحصر‌به‌فردی برای اشتراک‌گذاری با دوستان خود بسازند. ویرایشگر جنموجی به‌طور یکپارچه در کیبورد استاندارد سیستم تعبیه شده است.

کاربران در iOS 18.2 خواهند توانست با استفاده از یک فیلد متنی، تغییرات دلخواه خود را روی متون توصیف کنند. به عنوان مثال، می‌توان از این ابزار خواست تا متن را با لحنی هیجان‌انگیزتر بازنویسی کند. با ادغام ChatGPT در ابزارهای نوشتاری، کاربران می‌توانند از طریق رابط کاربری جدید، مستقیماً با ChatGPT گفت‌وگو کنند و متون خود را بهبود ببخشند.

کاربران تمام مدل‌های آیفون ۱۶ با به‌روزرسانی به iOS 18.2 می‌توانند از قابلیت Visual Intelligence بهره‌مند شوند. این ویژگی با فعال نگه‌داشتن کمرا کنترل روی صفحه‌ی قفل، امکان دسترسی به منظره‌یاب را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند به سرعت عکس گرفته و اطلاعات مفیدی درمورد سوژه‌ی مورد نظر خود به‌دست آورند.

تمامی قابلیت‌های مذکور در نسخه‌های آزمایشی macOS 15.2 و iPadOS 18.2 نیز گنجانده شده‌اند. این نسخه‌ها از امروز به‌عنوان پیش‌نمایش اولیه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌اند. اپل هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار عمومی iOS 18.2 اعلام نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا