با رنو در متاورس سفر کنید!
رنو (Renault)، یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی در جهان، برای حضور در دنیای مجازی قراردادی را با Sandbox امضا کرده است. زیر مجموعه کرهای این شرکت مسئول تثبیت حضور این برند در فضای دیجیتال شده است. این کار از طریق مجموعهای از فعالیتهای مرتبط با خودرو به منظور معرفی محصولات این شرکت به مشتریان مجازی انجام خواهد شد.
طبق گزارشها، هدف از این تجربه جدید، غنیسازی پلتفرم Sandbox بوده و به رنو نیز اجازه میدهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابد و پایگاه مشتریان بالقوه محصولات خود را گسترش دهد. البته گستره مشارکت و ماهیت تجربیاتی که ایجاد خواهد شد، هنوز فاش نشده است.
رنو اکنون به جمع شرکتها و افرادی میپیوندد که قبلاً در این پلتفرم متاورسی مبتنی بر اتریوم حضور داشتهاند. رنو اولین خودروسازی نیست که قصد دارد محصولات خود را در متاورس قرار دهد. در واقع متاورس به مقصدی محبوب برای این شرکتها تبدیل شده است.
فولکس واگن (Volkswagen) در ماه آوریل یک کمپین تبلیغاتی به نام Game On را ترتیب داد که در آن کاربران میتوانستند توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) را در یک محیط متاورسی شکار کنند. نیسان (Nissan)، شرکت خودروساز ژاپنی نیز از متاورس برای کمک به عرضه یکی از جدیدترین خودروهای الکتریکی خود، ساکورا (Sakura)، استفاده کرد. به گفته نیسان، این تجربه فرصتی برای ارتباط با مخاطبان جدید خواهد بود. هیوندای (Hyundai) نیز برنامههای آینده خود را در یک استودیوی مجازی واقع در دنیایی به نام زپتو (Zepeto)، ارائه کرده است.