عمومی

با حضور ایلان ماسک، اینترنت استارلینک در اندونزی آغاز به‌ کار کرد

با حضور ایلان ماسک، اینترنت استارلینک در اندونزی آغاز به‌ کار کرد

ایلان ماسک امروز خدمات اینترنت استارلینک را در اندونزی افتتاح کرد؛ زیرا بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان به‌دنبال تقویت ارتباطات اینترنت در نواحی دورافتاده‌‌اش است.

به‌گزارش بلومبرگ، مراسم افتتاحیه در یکی از مراکز بهداشت بالی انجام شد. ماسک گفت بسیار هیجان زده است که استارلینک را به روستاهای فاقد اینترنت اندونزی یا با پهنای باند بسیار کم بیاورد. او افزود: «این سرویس واقعاً می‌تواند برای بیمارانی که در جست‌وجوی درمان پزشکی هستند، نجات‌دهنده باشد.»

لوهوت پانجایتان، وزیر هماهنگی امور دریایی و سرمایه‌گذاری اندونزی، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که دولت انتظار دارد استارلینک علاوه‌بر اتصال استان‌های دورافتاده، موجب بهبود آموزش و افزایش سطح بهداشت و درمان این کشور شود.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، از سالها پیش درصدد جلب توجه و سرمایه‌گذاری ماسک بوده است تا بیش از یک دهه تلاش خود برای تبدیل‌کردن اندونزی به مقصد سرمایه‌گذاران خارجی را عملی کند. ماسک در بالی اعلام کرد که احتمالاً شرکت‌های دیگر او به‌زودی در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

پیش‌از‌این گفته شده بود که دولت اندونزی در حال مذاکره با تسلا برای سرمایه‌گذاری در صنعت باتری رو‌به‌رشد این کشور است. استارلینک قرار است خدمات اینترنت خود را در نوسانتارا نیز افتتاح کند. نوسانتارا شهری است که به‌زودی به‌عنوان پایتخت جدید اندونزی معرفی خواهد شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا