رمز ارز

بازگشت پرقدرت تتر به بازار پس از سه ماه!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، تتر، پس از تقریبا سه ماه عرضه در گردش خود را افزایش داده است. امری که می‌تواند نشانه‌ای از بهبود تدریجی بازار ارزهای دیجیتال باشد.
طبق گزارش coinmarketcap، اولین افزایش عرضه تتر از طریق ضرب این دارایی در سه ماه اخیر در روز جمعه اتفاق افتاد و تا روز سه‌شنبه، سه بار دیگر تکرار شد. میزان افزایش تتر تزریق‌شده به بازار اندک بوده، با این حال توانسته است ارزش بازار این ارز را حدود ۰٫۷ درصد (کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار) افزایش دهد.
در حال حاضر، ارزش کل تترهای در گردش برابر با ۶۶٫۳ میلیارد دلار آمریکا است و این ارز، حدود ۴۳ درصد از سهم بازار استیبل‌کوین‌ها را در اختیار خود دارد. این عدد در ماه می به بالاترین حد خود یعنی ۸۳ میلیارد دلار رسیده بود که با فروپاشی اکوسیستم ترا و بازخریدهای بزرگی که پس از آن از سوی جامعه کریپتو رخ داد، در اواخر ماه جولای با کاهش ۲۱ درصدی به ۶۵٫۸ میلیارد دلار رسید.
کاهش عرضه در گردش تتر، فرصت خوبی برای رقیب این ارز یعنی USDC فراهم آورد تا ۳۶ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده و عرضه در گردش خود را به ۵۴٫۵ میلیارد دلار برساند.
اواخر هفته گذشته مدیرعامل بایننس گفت:

سه ارز از ۱۰ ارز برتر دیجیتال، استیبل‌کوین هستند که نشان می‌دهد ارزهای فیات زیادی آماده بازگشت به بازار هستند. اگر مردم می‌خواستند از بازار ارزهای دیجیتال خارج شوند، بیشترشان استیبل‌کوین‌ها را نگهداری نمی‌کردند.

در حال حاضر، ۱۳٫۶ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در اختیار استیبل‌کوین‌هاست که بالاترین رقم در تاریخ محسوب می‌شود. مردم کشورهایی با تورم بالا مانند آرژانتین، به‌تازگی به استفاده گسترده از استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر روی آورده‌اند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا