رمز ارز

بازپرداخت بیت‌کوین‌های گمشده به صاحبانش، باعث ترس در بازار شد؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از روز گذشته، شایعاتی منتشر شده مبنی بر این‌که ۱۳۷ هزار بیت کوین توسط صرافی منحل‌شده Mt.Gox در شرف بازپرداخت به طلبکاران و تخلیه به بازار است. این موضوع منجر به افزایش ترس کاربران از فروش ناگهانی این حجم از بیت کوین شد و باعث شد که قیمت این ارز دیجیتال بیش از پیش تحت فشار قرار گیرد.
داده‌های بازار نشان می‌دهند که پس از انتشار این خبر، قیمت BTC/USD به پایین‌ترین سطح خود در شش هفته اخیر، در محدوده ۱۹،۸۹۰ دلار رسید.
طبق گزارش‌ها، ادعاها در مورد بازپرداخت بیت کوین‌ها بسیار متفاوت است، برخی معتقدند که ۱۳۷ هزار بیت کوین مذکور در تاریخ ۲۸ آگوست به یکباره میان کاربران توزیع می‌شود و برخی دیگر، می‌گویند که وجوه به صورت تدریجی ارسال خواهند شد. در این میان، یک نقطه توافق میان این دو گروه، این است که قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۴ که کمتر از ۵۰۰ دلار بود، تاکنون رشد چشمگیری داشته و بازدهی بیش از ۴۰ برابری آن، ممکن است طلبکاران را به فروش بیت کوین‌های دریافتی وسوسه کند.
صرافی Mt. Gox تقریباً ۱۰ سال پیش، صدها هزار بیت کوین را از دست داد. پس از یک روند قانونی طولانی، متولی بازپرداخت بیت کوین‌ها در ۶ ژوئیه اعلام کرده بود که آماده بازپرداخت وجوه به طلبکاران است و اواخر ماه آگوست، ممکن است برخی از پرداخت‌های اولیه آغاز شود.
با اینکه هیچ اطلاعات رسمی جدیدی در وبسایت اختصاصی مربوط به مراحل بازپرداخت ارائه نشده، اما مشخص نیست که چرا شایعات فروش به این سرعت مورد توجه قرار گرفته است.
در همین حال، جاش راجر (Josh Rager)، معامله‌گر و تحلیلگر، معتقد است که حتی اگر کل این بیت کوین‌ها به یکباره فروخته شود، در نتیجه فشار فروش ناشی از آن، اتفاقی که برخی تصور می‌کنند، رخ نخواهد داد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا