بازی

بازار جهانی DRAM پی‌سی در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را طی کرد

بازار جهانی DRAM پی‌سی در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را طی کرد

طبق گزارش جدید TrendForce مشخص شده که درآمد فروش DRAM بین سه ماهه سوم، چهارم و پایانی سال ۲۰۲۲، حدود ۳۲.۵ درصد کاهش یافته است.

حافظه رایانه‌های شخصی اکنون به CPU و GPU محلق شده که به ترتیب نسبت به سال گذشته با ۲۱ درصد و ۵۰ درصد کاهش فروش روبرو شدند. TrendForce می‌گوید که کاهش درآمد در این مورد به اندازه کاهش فروش واحدها نشان‌دهنده افت قیمت متوسط نیست.

از میان سه تولیدکننده بزرگ DRAM، شرکت Micron بیشترین ضربه را خورده و درآمد آن با کاهش دردناک ۴۱.۲ درصدی مواجه شده است. بزرگ‌ترین فروشنده، سامسونگ، افت ۲۵.۱ درصدی را تجربه کرد، در حالی که SK Hynix در رتبه دوم شاهد کاهش ۳۵.۲ درصدی درآمد بود.

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدبابت منبع تغذیه هوشمندانه هزینه کنید
هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

ظاهرا سامسونگ به شدت قیمت‌ها را کاهش داد و منجر به افزایش سهم بازار خود از ۴۰.۷٪ به ۴۵.۱٪ شد. به عبارت دیگر، سامسونگ چیزی شبیه به حراج دارایی را تجربه کرد و مقدار زیادی از رم‌های خود را به قیمت ارزان فروخت.

البته حافظه‌ پی‌سی معمولاً نسبت به CPU و GPU یک بازار روان و کالایی دارد. در حالی که سازگاری برای یک نوع حافظه خاص کاملاً جهانی نیست، تغییر از یک فروشنده به فروشنده دیگر برای یافتن رم‌های DDR4 یا DDR5 با قیمت بهتر، بسیار آسان‌تر است.

DRAM

کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل برای تراشه‌های AMD بسیار پیچیده‌تر است. در همین حال، وقتی صحبت از کارت‌های گرافیکی به میان می‌آید، با تنها دو فروشنده بزرگ (یا اگر می‌خواهید شرکت تازه وارد اینتل را حساب کنید، سه فروشنده)، مسلماً گزینه‌های کافی برای کاهش سریع قیمت‌ها در زمان کاهش تقاضا وجود ندارد.

در نهایت قیمت RAM به طور چشمگیری کاهش یافته است – حتی ۳۲ گیگابایت DDR5 را اکنون می‌توان با کمتر از ۱۰۰ دلار خریداری کرد – در حالی که قیمت پردازنده‌های گرافیکی علیرغم تقاضای بسیار کمتر همچنان بالاست.

مطلب پیشنهادی:چگونه بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ را روی پی‌سی بازی کنیم؟دردسرهای مرور خاطرات!
چگونه بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ را روی پی‌سی بازی کنیم؟


ویجی‌لاگ پلاس: رویداد جدید پلی استیشن و نمایش تازه رزیدنت اویل 4

کپکام به‌زودی یک رویداد با حضور ریمیک Resident Evil 4 برگزار می‌کند - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا