رمز ارز

بازار توکن‌های NFT هم به گل نشست!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از چندین ماه مخالفت با روند نزولی بازار، سرانجام فروش NFT ها نیز کاهش یافت. گزارش‌های DappRadar و Chinalysis نشان می‌دهند که فروش آثار NFT در ژوئن ۲۰۲۲ به کمترین حد خود در ۱۲ ماه گذشته رسیده است.
طبق گزارش اخیر بلومبرگ نیز فروش بازار NFT برای اولین بار طی این مدت به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده است. DappRadar‌ می‌گوید که حجم فروش OpenSea در ژوئن ۶۷۰ میلیون دلار بوده که تقریبا ۷۵ درصد نسبت به ماه پیش از آن، افت کرده است. درحالی که این پلتفرم در ژانویه ۲۰۲۲ فروش پنج میلیاردی را تجربه کرده بود.
فروش NFT ها در سال ۲۰۲۲ به‌شدت افزایش یافت و به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسید که بیش از نیمی از این میزان، مربوط به ماه‌های ژانویه و فوریه هستند.
البته در ماه‌های اخیر، دزدی‌ها و کلاه‌برداری‌ها در فضای NFT‌ نیز به‌شدت افزایش یافته است. در یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ در پلتفرم آکسی اینفینیتی، بازی محبوب متاورس، ۶۲۵ میلیون دلار از دسترس کاربران این شبکه خارج شد. پس از این اتفاق، تعداد کاربران آکسی ۴۰ درصد کاهش یافت؛ هرچند که شرکت‌های توسعه‌دهنده این بازی گفتند که ضرر گیمرها را جبران خواهند کرد. این اتفاق در کاهش ۶۰ درصدی قیمت اتریوم نیز مؤثر بود.
پلتفرم OpenSea نیز شاهد انتشار اطلاعات مربوط به ایمیل کاربران خود بوده است. اوپن‌سی تایید کرده است که یکی از کارمندان فروش این شرکت در فروش این اطلاعات به شرکت‌های شخص ثالث، دست داشته است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا