بازی

ایکس باکس دریافت بازخورد از بازیکنان ناتوان را برای برنامه‌نویسان آسان‌تر می‌کند

ایکس باکس دریافت بازخورد از بازیکنان ناتوان را برای برنامه‌نویسان آسان‌تر می‌کند

ایکس باکس در حال گسترش سرویس تست دسترسی‌پذیری به بازی‌های مایکروسافت (MGATS) است تا امکان بازخورد دقیق از بازیکنان ناتوان را فراهم کند.

این سرویس در فوریه ۲۰۲۱ لانچ شد تا بازی‌ها بر اساس دستورالعمل‌های دسترسی‌پذیری ایکس باکس و برچسب‌های دسترسی‌پذیری اعمال شده، تایید شوند. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند از بازیکنان معلولی که بازی‌هایشان را آزمایش می‌کنند، بازخورد دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی:دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟چه دکمه خوبی هستی!
دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مایکروسافت این خبر را شب گذشته در جریان Xbox Accessibility Showcase اعلام کرد و از جامعه معلولین و کسانی که بازی‌ها را در دسترس افراد بیشتری قرار می‌دهند، تجلیل کرد.

برنامه MGATS بر تعدادی از عملکردهای کلیدی بازی مانند مسیر طلایی، تنظیمات، جهت یابی و ارتباطات درون بازی، پوشش شنوایی، بینایی، گفتار، حرکت و شناخت، تمرکز خواهد کرد.

سپس آزمایش‌کنندگان اطلاعات دقیقی درباره تاثیر کاربر و راه‌حل‌های پیشنهادی ارائه می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا گزینه‌های دسترسی‌پذیری بازی‌های خود را بهبود بخشند. این اقدام را می‌توان قبل یا بعد از لانچ انجام داد.

در طول این شوکیس، توسعه‌دهندگان As Dusk Falls و Stories of Blossom درباره نحوه پیاده‌سازی گزینه‌های دسترسی‌پذیری بحث کردند. بازی Pentiment نیز قرار است گزینه‌های دسترسی‌پذیری داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که فونت‌های آن خوانا هستند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس، در معرفی این شوکیس گفت:

در ایکس‌باکس، می‌خواهیم همه قادر باشند تا بازی‌هایی را که می‌خواهند، با افرادی که دوست دارند، در هر مکانی که علاقه داشته باشند، انجام دهند.

بخش مهمی از این جاه‌طلبی این است که بازی را برای بیش از ۴۰۰ میلیون بازیکن دارای معلولیت در دسترس قرار دهیم، از جمله تطبیق بازی‌‌ها و پلتفرم‌های خودمان.

ما همچنین می‌خواهیم سازندگان بازی را با ابزارهای دسترسی‌پذیری و بهترین شیوه‌ها توانمند کنیم و جوامع گیمری بسازیم که مردم در آن احساس امنیت، استقبال و نمود کنند.

ایکس باکس

این شوکیس توسط استیو سیلر، مشاور دسترسی‌پذیری، اجرا شد و در آزمایشگاه فناوری فراگیر مایکروسافت، جایی که کنترلر تطبیقی ​​ایکس باکس طراحی شده بود، فیلم‌برداری شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دسترسی‌پذیری ایکس باکس، آخرین پست Xbox Wire را مطالعه کنید که شامل جزئیات مسیر کاوشگر دسترسی‌پذیری سفیر ایکس باکس، آموزش سفیران ایکس باکس در مورد دسترسی‌پذیری و بهترین شیوه‌ها است.

علاوه بر این، صفحه پشتیبانی ایکس باکس با جزئیات بیشتر در مورد ویژگی‌های دسترسی‌پذیری برای رایانه‌های شخصی و کنسول به‌روزرسانی شده است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


بهترین فیلم‌ های زامبی که مو به تنتان سیخ می‌کند

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا