بازی

ایکس باکس برای آوردن Final Fantasy 14 هنوز تسلیم نشده است

ایکس باکس برای آوردن Final Fantasy 14 هنوز تسلیم نشده است

فیل اسپنسر، رئیس Xbox، به تازگی گفته که او هنوز از تلاش برای آوردن بازی بسیار محبوب Final Fantasy 14 از شرکت اسکوئر انیکس به پلتفرم‌های ایکس باکس دست برنداشته است.

در سال ۲۰۱۹، اسپنسر در طول یک اجرای رسانه‌ای در رویداد X019 لندن، علناً متعهد شد که «این بازی را به ایکس باکس بیاورد». با این حال، پس از گذشت تقریباً سه سال، هنوز هیچ نشانه‌ای از آمدن FFXIV به ایکس باکس وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کنددرخواست از فیل اسپسنر برای احیای بازی
پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کند

اسپنسر این هفته در پاسخ به سوال Game Watch درباره وضعیت نسخه ایکس باکس فاینال فانتزی ۱۴ پاسخ داد:

مطمئناً این قضیه را اعلام کردیم (می‌خندد). طبیعی است که هنوز تسلیم نشده‌ایم. این تعهدی از سوی مایکروسافت و اسکوئر انیکس به گیمرها است و به هماهنگ کردن تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

بازی آنلاین پلی استیشن ۴ و پی‌سی اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. از زمان تعهد اسپنسر در سال ۲۰۱۹، Final Fantasy XIV در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵ عرضه شد.

اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که تاخیر در آوردن بازی به Xbox به دلیل محدودیت‌های پلتفرم در برخی ویژگی‌های کراس-پلی، مانند چت و تشکیل انجمن‌ها با بازیکنان در سایر پلتفرم‌ها بوده است.

ایکس باکس

نائوکی یوشیدا، کارگردان Final Fantasy XIV، قبلاً به Wccftech گفته بود که با فیل اسپنسر درباره حل مشکلات پلتفرم که مانع آمدن بازی به ایکس باکس می‌شود صحبت کرده است.

برای اجرای یک MMORPG [در ایکس باکس]، ۲ ضابطه برای مایکروسافت وجود دارد که مانع از انجام بازی‌های کراس-پلی می‌شود. تا زمانی که این ضوابط کنار گذاشته نشوند، کاری نمی‌توان کرد.

یکی از ضوابط این است که بازیکنان با پلتفرم‌های مختلف نمی‌توانند در بازی با یکدیگر چت کنند. پس چگونه می‌توان MMO را بازی کرد؟

ضابطه دیگر این است که شما نمی‌توانید با بازیکن‌های یک پلتفرم متفاوت، کامیونیتی بسازید. شما نمی‌توانید یک گیلد تشکیل دهید، نمی‌توانید وارد یک Linkshell شوید (از راه‌های ارتباطی در سری فاینال فانتزی) [و] هیچ همراه رایگانی ندارید. بنابراین من مایلم که مایکروسافت قوانین خود را تغییر دهد.

Final Fantasy 14 یکی از چندین عنوان اسکوئر انیکس است که به پلتفرم‌های Xbox راه پیدا نکرده است. با گذشت دو سال از انتشار، Final Fantasy 7 Remake همچنان انحصاری پلی استیشن در کنسول‌ها است. بازی بعدی فاینال فانتزی، FF16، به همراه عنوان نقش‌آفرینی Forespoken نیز در انحصار پلی استیشن هستند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


زامبی‌ها کین و از کجا اومدن

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا