عمومی

این وب‌سایت اجرای بازی‌ها روی نسخه آرم ویندوز را رهگیری می‌کند

این وب‌سایت اجرای بازی‌ها روی نسخه آرم ویندوز را رهگیری می‌کند

مایکروسافت با معرفی سرفیس‌های جدید با پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس فصل تازه‌ای از کامپیوترهای مبتی‌بر ویندوز آرم را آغاز کرد. یکی از سؤالاتی که درباره‌ی ویندوز آرم به ذهن می‌رسد، سازگاری نرم‌افزارها به‌خصوص بازی‌ها با آن است.

قبلاً نمونه‌هایی از اجرای بازی‌ها روی ویندوز آرم مثل Baldur’s Gate 3 و Control را دیده بودیم؛ اما در کنفرانس بیلد، مایکروسافت و کوالکام وب‌سایت جدیدی به‌ نام Worksonwoa.com را معرفی کردند.

بررسی بازی‌های ویندوز ٰآرم در وب‌سایت WorksOnWoA

Linaro

وب‌سایت مذکور تاکنون ۱٬۴۸۱ بازی را روی سرفیس لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس آزمایش کرده است و به شما امکان می‌دهد تا با جست‌وجوکردن ببینید که بازی دلخواهتان در یکی از چهار دسته‌ی عالی (Perfect)، قابل‌بازی (Playable)، قابل‌اجرا (Runs) یا غیر‌قابل‌بازی (Unplayable) قرار می‌گیرد یا خیر.

بررسی سازگاری بازی‌ها در ویندوز آرم

Microsoft

Linaro گروه مهندسی آرم که وب‌سایت مذکور را ساخته است و مایکروسافت و کوالکام را ازجمله حامیان آن می‌داند، توضیح می‌دهد که هریک از اصطلاحات یادشده به چه معنا هستند:

  • «عالی» بدین‌معنا است که بازی می‌تواند روی دستگاه مبتنی‌بر ویندوز آرم با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه یا بهتر در وضوح 1080p بدون مشکل اجرا شود.
  • «قابل‌بازی» یعنی بازی مدنظر می‌تواند با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه یا بهتر در وضوح 1080p با برخی مشکلات و لگ‌های جزئی اجرا شود.
  • «قابل‌اجرا» به‌معنای اجرای بازی با لگ و باگ و تأخیرهای فراوان است که می‌تواند روی تجربه‌ی بازی‌کردن تأثیر منفی بگذارد.
  • «غیرقابل‌بازی» بدین‌معنی است که بازی در هیچ شرایطی روی دستگاه اجرا نمی‌شود.
قابلیت Auto Super Resolution مایکروسافت

Microsoft

در کنفرانس بیلد، مایکروسافت و کوالکام نشان دادند که بازی Borderlands 3 با استفاده از فناوری Auto Super Resolution درمقایسه‌با اجرای معمولی با وضوح 1440p، حدود ۶۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌شود. این بهبود سرعت نتیجه‌ی استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) موجود در تراشه‌های کوالکام است.

وب‌سایت Worksonwoa جزئیات گرافیکی بازی را مشخص نمی‌کند. برخی از بازی‌ها احتمالاً برای رسیدن به نرخ فریم و وضوح مدنظر توسعه‌دهندگان، از هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده خواهند کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا