عمومی

این ماد هیجان‌انگیز، ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۲ تبدیل می‌کند!

این ماد هیجان‌انگیز، ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۲ تبدیل می‌کند!

مایکروسافت کمتر از یک‌سال دیگر به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان خواهد داد و این تصمیم با واکنش منفی کاربران مواجه شد. باوجود تلاش‌های آشکار مایکروسافت برای سوق دادن کاربران به ویندوز ۱۱ بسیاری از آن‌ها همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. یک گروه حامی منافع عمومی با اشاره به «بزرگترین جهش در دور ریختن کامپیوترهای قدیمی»، که می‌تواند به‌طور منفی بر اهداف پایداری مایکروسافت تأثیر بگذارد، درخواستی برای تجدید نظر در پایان‌دادن به پشتیبانی ویندوز ۱۰ و تمدید آن ارائه داد.

ظاهراً مایکروسافت با ارائه‌ی گزینه‌ای به کاربران تجاری و عادی برای پرداخت هزینه‌ی تمدید پشتیبانی ویندوز ۱۰ به‌مدت سه سال پس‌از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴)، به درخواست گروه حامی منافع عمومی واکنش نشان داده است. به‌هر حال، به نظر می‌رسد خرید یک کامپیوتر جدید مجهز به ویندوز ۱۱ یا ارتقاء به ویندوز ۱۱ گزینه‌‌ی منطقی‌تری باشد. الزامات سخت‌افزاری سختگیرانه‌ی مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ و برخی عناصر طراحی معیوب این سیستم عامل، احتمالاً دلایل اصلی خودداری کاربران از ارتقاء هستند. البته راهکارهای نرم‌افزاری نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد حال‌وهوای مدرن‌ترین سیستم‌عامل‌ها را روی دستگاه قدیمی خود تجربه کنید.

ماد Seelen ui ویندوز ۱۱
ماد Seelen ui ویندوز ۱۱

یکی از روش‌های دورزدن عناصر طراحی معیوب ویندوز ۱۱، ماد جدیدی به نام Seelen UI است که به کاربران اجازه می‌دهد براساس سلیقه‌ی خود، تغییراتی در برخی عناصر رابط کاربری سیستم‌عامل اعمال و آن‌ها را اصلاح کنند. ازجمله این بخش‌ها می‌توان به تسک‌بار شناور اشاره کرد که قبلاً در شایعات مربوط‌به ویندوز ۱۲ به آن اشاره شده است.

ماد جدید ویندوز ۱۱ به‌همراه محیط دسکتاپ کاملاً قابل‌تنظیم برای این سیستم‌عامل و ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، تسک‌بار شناور (مثل طراحی مفهومی لورفته از ویندوز ۱۲ مایکروسافت) در امتداد پایین صفحه قرار می‌گیرد که البته شباهت‌هایی هم به داک شناور macOS دارد. امکان تغییر مکان قرارگیری تسک‌بار شناور نیز دردسترس کاربران است.

طبق گفته‌ی توسعه‌دهنده‌ی Seelen UI، این ماد راهکاری بصری و قدرتمند برای مدیریت فضای کاری و شخصی‌سازی آن ارائه می‌دهد. ابزار مذکور همچنین قابلیتی به‌نام Tiling Windows Manager ارائه می‌دهد که با کمک آن می‌توان پنجره‌های فعال روی سیستم‌عامل را به‌راحتی سازماندهی کرد و درواقع انجام کارهای چندوظیفگی را آسان‌تر می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا